استراتژی خرید سهام
استراتژی خرید سهام

استراتژی خرید سهام در بازارهای نوسانی کاملا پویاست. نوسانگیرها بعد از ۱۵ درصد سود گرفتند وارد سهام دیگر یا صندوق های درآمد ثابت می شوند.

به گزارش سرمایه فردا، در شرایطی که بازار کاملا نوسانی هستند عده ای همواره استراتژی خرید سهام را پیوسته تغییر می دهند. به طوری که بعد از اینکه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نوسان گرفتند پول را وارد صندوق های درآمد ثابت می کنند. همین مساله منجر می شود تا همواره بازار سهام به صورت پلکانی رشد کند.
خرید صندوقهای با درآمد ثابت یک روز کاری بعد از فروش سهام امکان پذیر است، منتها خرید صندوق ها همان روز جابجایی خرید در نظر گرفته و در عوض در زمان فروش و خروج از سبد با نرخ معاملاتی روز قبل انجام میشود که با این کار اثر این یک روز خرید زودتر خنثی می‌شود.
خرید صندوق با درآمد ثابت به معنای نگهداری پول نقد و انتظار برای خرید گزینه مناسب می باشد. گزینه مناسب از نظر زمانی و قیمتی است نه الزاما از نظر ارزش. چرا که در حال حاضر اکثر سهام های موجود در بازار ارزندگی بالایی دارند.
در طی دوره استراتژی خرید سهام اینگونه است؛ در صورتی که از هر سهمی چند درصد کم بشود نوسانگیری ممکن خواهد بود. در بلند مدت تاثیر اثر مرکب بر کل سبد ملموس می‌شود.

استراتژی خرید سهام در آغاز روند صعودی بورس

خروج سهم از سبد به معنای بد بودن یا تمام شدن روند کوتاه مدت یا بلند قیمت سهم نیست. بلکه پایندی به استراتژی معاملاتی و تداوم سودگیری و نگاهی بلندمدت به بازدهی هر کدام از سبدها ( چه سبد کوتاه مدت چه میانمدت و چه بلندمدت) است. اولویت اصلی کار، چه بسا بعد از مدتی همان سهم مجدد وارد سبد شده یا در صورت صلاحدید سهم مناسبی که بازدهی کل سبد تامین کند انتخاب خواهد شد.
در هفته های اخیر استراتژی خرید سهام بین نمادهای بزرگ و کوچک بازار در حال تغییر بوده است. به طوری که در ابتدای رشد شاخص کل بورس برخی سرمایه گذاران سهام های شاخص ساز خریدند و بعد از رشد بازار آنها را با نمادهای کوچک جایگزین کردند.