آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارزهای دیجیتال

به گزارش سرمایه فردا، آینده ارزهای دیجیتال به وضعیت امنیت سرورهای فناوری گره‌خورده است. به همین دلیل ارزش آنها ممکن است دچار نوسان شود.

امروزه در نتیجه گسترش خدمات بلاک چینی، مفهوم‌های جدیدی مانند برنامه‌های غیرمتمرکز و دیفای پدیدار شده‌اند که می‌توانند آینده اینترنت را رقم بزنند و نحوه تعامل کاربران فضای ارز دیجیتال را برای همیشه تغییر دهد.

در میان این پیشرفت سریع بازار ارز‌های دیجیتال، مفهوم مالکیت دیجیتال از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌رود که دستخوش تحولی عمیق شده است.

در اینترنت سنتی محتوای ایجاد شده توسط کاربران از جمله عکس، ویدیو و متن‌های نوشته شده اغلب در پلتفرم‌هایی میزبانی می‌شوند که کنترل کاملی بر آن‌ها دارند. این شرایط نگرانی‌های امنیتی را نیز به همراه خواهد داشت. داده‌های کاربران معمولاً در سرور‌های متمرکز ذخیره می‌شود که در برابر هک آسیب‌پذیر هستند.

برنامه‌ها و پلتفرم‌های عرضه شده در وب ۳٫۰ دارای چندین ویژگی کلیدی هستند. این برنامه‌ها به جای استفاده از سرور‌های متمرکز، بر روی یک شبکه بلاک چینی غیرمتمرکز اجرا می‌شوند و به طور مستقل عمل می‌کنند. در حالی که وب ۳٫۰ در ابتدای مسیر بیشتر بر فعالیت‌های بازار مالی تمرکز داشت، اما امروزه خدمات بسیار متنوع‌تری را ارائه می‌دهد.

صرافی و پلتفرم‌های معاملاتی، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان، بازی و متاورس، خدمات زیرساخت پرداخت، بازار‌های متنوع برای محصولات دیجیتال و فیزیکی، بیمه و ده‌ها مورد دیگر تنها بخشی از خدماتی هستند که هم اکنون بر بستر بلاک چین و به شکل غیرمتمرکز ارائه می‌شوند.

آینده ارزهای دیجیتال به وضعیت امنیت سرورهای فناوری گره‌خورده است. به همین دلیل ارزش آنها ممکن است دچار نوسان شود./دنیای اقتصاد