آبادیران با شعار نوآوری برای آبادانی برگزار می شود
آبادیران با شعار نوآوری برای آبادانی برگزار می شود

دهقانی فیروزآبادی، حمایت‌های معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان را شامل تسهیلات بلاعوض، تسهیلگری و تنظیم‌گری دانست‌ و گفت: برنامه ملی آبادیران با شعار نوآوری برای آبادانی در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان طراحی شده است.

به گزارش سرمایه فردا، دهقانی فیروزآبادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آبادیران با شعار نوآوری برای آبادانی از روز ۲۲ خرداد، گفت: نمایشگاه آبادیران، برای چشاندن طعم نوآوری در اقتصاد مردمی به روستاها و مناطق محروم راه اندازی شده است. از این رو از سال گذشته تاکنون اقدامات زیادی در این خصوص برگزاری جلسات شورای راهبری، ارتباط با مجموعه‌های جهادی و مردمی و … انجام شده است.

حضور دانش‌بنیان‌های مردم نهاد

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال برای دومین سال نمایشگاه آبادیران دستاوردهای یک سال گذشته را در مصلای تهران به نمایش می‌گذریم، افزود: مقام معظم رهبری در ماه رمضان فرمودند که بایستی عامه مردم را وسط بازی دانش‌بنیانی آورد. نمایشگاه آبادیران و حمایت معاونت علمی از دانش‌بنیان‌های مردم نهاد در راستای سخنان مقام معظم رهبری است.

مشارکت در زیست‌بوم فناوری

وی با اشاره به اینکه مردم در سکوهای تامین مالی با با خرید و مشارکت در زیست‌بوم فناوری حضور پیدا کنند. تاکید کرد: در نتیجه شکل‌گیری مجموعه‌های مردم نهاد و تلفیق جریان علم و فناوری با حضور مردم اتفاقات شگرفی امسال رخ خواهد داد. مردم از این اتفاقات و برکات بهره‌مند می‌شوند و نخبگان نیز با دردها و مشکلات مردم آشنا می‌شوند. تعهد و مسئولیت اجتماعی بیشتری را احساس خواهند کرد. نفس این تاثیرگذاری اتفاقا به موضوع نگهداشت نخبگان هم کمک خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه برنامه ملی آبادیران با شعار «نوآوری برای آبادانی» در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان طراحی شده است. گفت: این برنامه با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.

جزئیات دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران

«دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران» را از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. این نمایشگاه در پنج بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برگزار خواهد شد.