چرا بورس رشد نمی کند ؟
چرا بورس رشد نمی کند ؟

به گزارش سرمایه فردا، بورس رشد نمی کند، زیرا بسیاری از حقیقی ها تحت تاثیر فضای روانی بورس فروشنده هستند. بسیاری از آنها از پول خود را از بازار سهام خارج کرده اند. صندوق درآمد ثابت یا اوراق قرضه خریده اند.

خروج پول از بورس تهران طی روز دوشنبه نیز ادامه یافت. شاخص کل سهام سومین روز هفته را کم رمق به پایان برد.

در این روز نماگر اصلی بازار پس از کش و قوس فراوان در نهایت با افزایش ۰٫۱۱درصدی در سطح ۲میلیون و ۷۵ هزار واحد ایستاد تا شاهد تاثیر یکسان فضای منفی ایجاد شده در این بازار باشیم.

در چنین شرایطی که بازار سهام با افت‌های عمومی قیمت‌ها مواجه است؛ خروج پول حقیقی نیز همچنان ادامه دارد.

از ابتدای هفته خروج پول سهامداران حقیقی سرعت گرفته است. امروز نیز مبلغی به میزان ۳۱۳ میلیارد تومان از بازار خارج شد تا بازگشت رونق به بورس همچنان در ابهام باشد.

بازدهی شاخص کل بورس از ابتدای سال به منفی ۵٫۴۶ درصد رسیده که عملکرد قابل قبولی محسوب نمی‌شود. این عملکرد سبب شده تا پول از بازار خارج و به سمت بازارهای موازی و غیر مولد هدایت شود.

در روزی که بازار روند کم افت و خیزی را پشت‌سر گذاشت؛ ارزش معاملات خرد نیز مجددا کاهش یافت و به سطح ۲۱۲۶ میلیارد تومان رسید.

کاهش ۱۱درصدی این سنجه آماری بیانگر وضعیت نامطلوب حاکم بر بازار است.

بورس رشد نمی کند، زیرا بسیاری از حقیقی ها تحت تاثیر فضای روانی بورس فروشنده هستند. بسیاری از آنها از پول خود را از بازار سهام خارج کرده اند. صندوق درآمد ثابت یا اوراق قرضه خریده اند./دنیای اقتصاد