وظیفه ی رهبر در کار تیمی چیست
وظیفه ی رهبر در کار تیمی چیست

وظیفه ی رهبر در کار تیمی شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و کاهش ریسک‌ها برای حفظ منافع اعضای گروه یا شرکت است.

وضوح : شاید مهم ترین مسئولیت یک رهبر باشد. باید به روشنی بدانید که هستید و هدفتان چیست. باید چشم اندازی کاملا روشن از مقصدتان داشته باشید و چگونگی دستیابی به آن برایتان مشخص باشد.

صلاحیت و شایستگی : بعنوان یک رهبر باید معیاری از عملکرد عالی برای سازمان و همینطور برای هر فرد و هر عمل در شرکت تعیین کنید .

تعهد : رهبر به موفقیت سازمان کاملا متعهد است.

محدودیت ها : وظیفه ی رهبر شناسایی محدودیت ها و عوامل بازدارنده ای است که سرعت شرکت در دستیابی به بزرگترین اهداف مالی و سوددهی را تعیین می کند .

خلاقیت : رهبر پذیرنده ی ایده های نو ، از هر شخص و منبعی است . او دائما در حال تشویق افراد برای یافتن راه های سریعتر و بهتر است.


یادگیری مداوم
ثبات : رهبر منظم است که با ثبات ، مورد اطمینان ، قابل اعتماد ، آرام و در هر حالتی قابل پیش بینی باشد . یک رهبر تاثیر گذار تغییر نمی کند و در شرایط جدید ، مشکلات و موارد اضطراری دست و پای خود را گم نمی کند.

تنها مسئله ی اجتناب ناپذیر در زندگی یک رهبر ، بحران است. وقتی به مقام رهبری ترفیع می یابید ، پی در پی بحران را تجربه می کنید.


رهبران بزرگ این نظم را در خود پرورانده اند که ترس ها و تردید های شخصی شان را در دل نگه داشته و آنها را با کارمندان خود سهیم نشوند.


رهبران بزرگ طوری رفتار می کنند که گویا کل شرکت به آنان تعلق داد.

وظیفه ی رهبر بالابردن ارزشهای شرکت است

همانطور که توانایی تان را برای بالا بردن بی وقفه ارزش شرکت نشان می دهید ، همه زیر دستانتان و بالا دستانتان خواهان آن خواهند بود که شما به مقام رهبری برسید و پس از رسیدن به این مقام ، از شما حمایت می کنند.

انضباط شخصی و شغل
اولین قانون اقتصاد ” قانون کمیابی ” است. هیچگاه مقدار کافی از چیزی که می خواهید وجود ندارد. بنابراین هیچگاه تعداد مشتریان آنقدر زیاد نیست که بتوانید همه آن چیزی را که می خواهید بفروشید ؛ هیچگاه سود فروش آنقدر زیاد نیست که بتوانید به همه اهداف مالی خود دست یابید .اگر اولین قانون اقتصاد کمیابی باشد ، اولین قانون تجارت ” قانون رقابت ”  است.

بر طبق گفته ی کارشناسان ۷۰ درصد تصمیمات کاریتان با گذشت زمان اشتباه از آب در می آیند ؛ که این البته فقط یک میانگین است. وقتی شما تازه کار هستید و یا حرفه ی جدیدی را شروع می کنید این احتمال هست که ۹۰ درصد اشتباه کنید.

برای موفقیت در کار باید یاد بگیرید که فعال باشید، نه منفعل . بر راه حل ها تمرکز کنید نه مشکلات ؛ بر کارهای مهم که هر ساعت در هر روز امکان انجامشان هست تمرکز کنید ، نه کارهای کم ارزش و بیهوده که شما را از هدف منحرف می کنند.
هدف یک شغل جذب مشتری و نگه داشتن آن است.

استانداردهای یک سازمان خوب

مصمم باشید که بدترین پیامد ممکن را پذیرا باشید. به خودتان بگویید ” اگر رخ بدهد مرا نخواهد کشت ، راهی برای کنار آمدن با آن پیدا می کنم “

هرکاری که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید بدترین نتیجه ی ممکن رخ نخواهد داد. بلافاصله اقدام کنید. آنقدر تلاش کنید که دیگر برای نگرانی وقت نداشته باشید 

انضباط شخصی و استقامت
وقتی راه بیشتری را پیموده و بیشتر از آنچه به شما پرداخت می کنند و یا از شما انتظار می رود کار میکنید عزت نفستان افزایش می یابد. تفاوت عمده ی بین برنده ها و بازنده ها در زندگی بسیار ساده است : برنده ها هرگز توقف نمی کنند ، توقف کنندگان هرگز پیروز نمی شوند.

شکست خوردگان در مشکلات به حال خود تاسف می خورند درحالی که انسان های موفق در جستجوی درسی مهمند که می تواند در آنیده چراغ راهشان باشد.

وقتی خدا بخواهد برای شما هدیه ای بفرستد آن را در مشکلی می پیچد . هرچه هدیه اش بزرگتر باشد ، مشکلاتی که با آن هدیه را می پیچد بزرگتر است.

انضباط شخصی و کار
از گروهی از مدیران ارشد سوال شد ” مهم ترین قابلیت هایی که فرد برای ترفیع در شرکت شما به آن نیاز دارد چیست ؟ “
از این تعداد مدیران ، ۸۵ درصد با هم اتفاق نظر داشتند که مهم ترین خصوصیات عبارتند از :
 توانایی اولویت بندی کار و تمرکز بر روی وظایف پر اهمیت
منضبط بودن به انجام سریع و صحیح کار
انضباط شخصی و رهبری
وظیفه ی یک رهبر تعیین استاندارد های یک سازمان است. رهبر یک الگوست ؛ کسی است که در سازمان باعث دلگرمی همگان است.
رهبر معیار هایی برای رفتار سازمان ، کیفیت کار ، سازماندهی شخصی، مدیریت زمان و وضع ظاهر در سازمان تعیین می کند . در سازمان های عالی رتبه رهبر کسی است که همه به او نگاه می کنند و می خواهند از او تقلید کنند.
بهترین معیار برای یک رهبر ، قانون طلایی است –> با دیگران آنگونه رفتار کن که دوستداری با تو رفتار کنند.

وظیفه ی رهبر در کار تیمی شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و کاهش ریسک‌ها برای حفظ منافع اعضای گروه یا شرکت است.