موتورسیکلتهای آلاینده در تهران حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است. بخش عمده آنها برای کار استفاده میشود به همین دلیل تمایل به جایگزینی با مدل های برقی ندارند.
به گزارش سرمایه فردا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران امروز _دوشنبه بیستوششم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: وظیفه اصلی برای حذف موتورسیکلتهای آلاینده به ویژه در تولید موتورسیکلتهای برقی به عهده نهادهای دیگر است که از دو سال پیش آغاز شده است. در حال حاضر شهرداری طرحی را از ده آذر به مدت ۲ ماه در دستور کار دارد که بر مبنای آن موتورسیکلتهای آلاینده اصلاح شوند. این طرح تمدید نخواهد شد و پس از آن پلیس نسبت به جریمه موتورسیکلتهایی که معاینه فنی ندارند اقدام خواهد کرد. به همین دلیل شهروندان باید از این فرصت استفاده کننده که معاینه فنی دریافت کنند تا بتوانند آلودگی را کاهش دهند.
وی افزود: شهرداری تهران بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس خریده که ۲۵۰۰ دستگاه خودرو برقی از تولیدکنندگان چینی خریده و هم اکنون فرایند در حال طی شدن است و امیدواریم تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد مدار خدمت شود. همچنین ۲۵۰۰ اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده است. این خرید بدون همکاری دولت و تنها با اعتبارات و تخصیص بودجه شورای شهر انجام شده که یک رکورد در سه دهه گذشته است.
سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی در تولید و تحویل اتوبوس سرعت پیدا کرده اند و هر ماه ۶۰ تا ۱۰۰ اتوبوس را تحویل میدهند.
محمدخانی تصریح کرد: در حال حاضر عمر برخی از اتوبوسهای حمل و نقل بخش خصوصی به پایان رسیده است و این شرکتها به تعهدات خود عمل نکرده اند. با توجه به اتفقاتی مطالبه مردم در خط میدان جمهوری تا بهارستان زیاد است. امیدواریم هرچه سریعتر خودروهای برقی در این خط جایگزین شوند تا شاهد بروز اتفاقات نباشیم.
موتورسیکلتهای آلاینده در تهران حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است. بخش عمده آنها برای کار استفاده میشود به همین دلیل تمایل به جایگزینی با مدل های برقی ندارند. درواقع باید ایستگاه های سواپ پاطری ایجاد شود تا آنها بتوانند باطری خود را با باطری فول جایگزین کنند. در این زمینه شهرداری موضوع ایجاد ایستگاه های سواپ باطری را در دستور کار دارد.
تمام حقوق برای پایگاه خبری سرمایه فردا محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
سرمایه فردا