نقد دولت وفاق ملی
نقد دولت وفاق ملی

دولت وفاق ملی ساختارهای فرمانروایی پی ریزی شده ای است که هسته ها و گروه های سخت قدرت و ریاست برای پخش پست ها و ریاست ها باهم هماهنگ شده اند.

به گزارش سرمایه فردا، حسن راستی: فرمانروایی وکشورداری به ویژه دولت چهاردهم این روزها گرفتار واژگان سازی و دوخت و دوز واژه های تازه ای شد. تا درپناه این واژگان تازه دوخته شده مانند دولت وفاق ملی در جهانی با پیشرفته ترین و راهگشاترین واژگان حرکت کند. فرمانروایی مردم مدار با واژگان دستوری روزنه گشا و کارگشایی نیست.
دولت وفاق ملی است سه واژه ای که هوشمندانه و راز ورمز گونه کنارهم چینش شده تا فرمانروایی هماهنگ ریخت بندی گردد.
وفاق به چمار هماهنگ شدن است. پرسش بنیادین وژرف و سخت ،این است که دولت برای چه چیزی باید هماهنگ باشد.
دولت وفاق ملی ساختارهای فرمانروایی پی ریزی شده ای است که هسته ها و گروه های سخت قدرت و ریاست برای پخش پست ها و ریاست ها باهم هماهنگ شده اند. تا فریادی از گروههای دگراندیشان و دگرگون سازان شنیده نشود چینش و ساخت بندی دولت خشنودی همگی را بدست آورد.

جایگاه مردم در دولت وفاق ملی

دراین واژه سازی دولت وفاق ملی شهروندان و باشندگان میهنی چه جایگاهی دارند روشن نیست! فرهیختگان و دگراندیشان و دانشمندان در دولت درچه چارچوبی باید به اندیشه سازی وانگاره های فرهیختگی ودگراندیشی بپردازند. گرفتار ناشناختگی پیچیده و درهم تنیده ای است.
دولت خردملی : برپایه دانش همگانی وخردپرسشگر وخرد پاسخگو با دانش دانایی و خردمندی و خردگرایی ورویش و زایش خرد رسای همگانی ایرانی تنها راه رهایی و رستگاری و رهاشدگی از گرفتاریهای امروزاست. دردولت خرد ملی پرسشگری و پاسخ خواهی و پاسخگویی هوشمندانه کار ویژه بنیادین است نه هماهنگی یا وفاق. برای رسیدن به فرمانروایی خردملی بهترین ها و برترین ها ازجنس آگاهی و دانایی و خردگرایی باید بکار گرفته شود، نه ازجنس هماهنگی.
این عنوان دولت در جازدگی و ایستایی است. همچنین دولت پرستش و پاسخگویی پاسخ های ازپیش آماده شده است،
دولت خرد ملی دولت پرسش و پرسشگری برپایه خردناب است تا پاسخ سازی شو نه پاسخگویی.