سناریوهای تغییر قیمت دلار در واکنش به فوت نصرالله

سناریوهای تغییر قیمت دلار در واکنش به فوت نصرالله

به گزارش سرمایه فردا، بعد از حمله صهیونیست ها به جنوب لبنان حالا خبرهای به گوش می رسد مبنی بر اینکه حسن نصرالله به شهادت رسیده است. همین مساله باعث شد که قیمت دلار از ظهر روز شنبه هزار تومان گران شود. به عبارت دیگر تغییر قیمت دلار بعد از اتفاقات لبنان خبر شهادت حسن نصرالله از ۶۰۴۰۰ نومان به ۶۱۵۰۰ تومان رسیده است.
درست برخلاف هفته گذشته که سه بازار دلار ،طلا و سهام، معامله‌گران خود را منطقی دنبال می کردند، امروز از با سرعت در جهت معکوس بازارهای سهام افت کرد و در مقابل دلار و طلا مجددا افزایش قیمت را ثبت کردند . با توجه به اینکه هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌‌های بدون بازده کاهش می‌‌یابد، نرخ‌های پایین‌‌تر نوید خوبی برای طلاست.
تغییر قیمت دلار هرچند کم اما تدریجی است که با عقبگرد به کانال ۶۱ هزار تومان، نشان داد برای صعود سریالی حرکت خود را دوباره آغاز کرده است. هرچند مقامات اقتصادی دولت معتقدند که نوسانات در شرایط هیجانی افزایش موقتی خواهند داشت. طلای ۱۸عیار نیز که در آخرین ساعات معامله تا گرمی ۴ میلیون و ۷۰ تومان پرواز کرده و همچنان در مسیر صعود است.
بر اساس شواهد موجود، قیمت سکه امامی که هفته گذشته با شکستن رکورد قبلی خود به کانال ۴۶ میلیون تومان رسیده بود، امروز روند صعودی جدیدی را آغاز کرد. این افزایش قیمت، تنها به سکه امامی محدود نشد و سایر انواع سکه نیز برخلاف روز گذشته گران‌تر شدند. علاوه بر نرخ سکه، قیمت دلار امروز به ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. در حالی که قیمت یورو و درهم امارات در بازار آزاد کمتر افزایش یافتند. طبق اعلام معامله‌گران، یورو با قیمت ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان و درهم با ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.

سیگنال های موثر در تغییر قیمت دلار

هرچند هفته گذشته در بازار، صحبت‌های رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی اتمی و مسعود پزشکیان در نخستین حضورش، مورد توجه قرار گرفت و برخی از تحلیل‌ها را به همراه داشت.
در این راستا، برخی افراد اظهار می‌کردند که به نظر می‌رسد قیمت‌ها که روز قبل به سقف خود رسید باید کاهش پیدا کند. در عین حال، گروهی دیگر ادعا داشتند که کاهش نوسانات قیمت‌ها ناشی از مداخلات ارزی بوده است.
برخی از فعالان بازار معتقد بودند که احتمال تداوم یافتن این روند افزایشی تا روزهای انتهایی هفته دوم پاییز وجود دارد. چرا که درگیری‌های منطقه‌ای همچنان درحال تشدید هستند و ریسک‌ گسترش آن، انتظارات تورمی فعالان بازار را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
بورس به واسطه دامنه محدود یک بورس توانست از سقوط فرار کند. در حالی که بورس تنها بازاری است که از شانس بیشتری برای رشد مستمر در نیمسال دوم ۱۴۰۳ برخوردار است. این موضوع وامدار ارزندگی قیمت در بورس و اصلاح و رکود طولانی مدت از ابتدای سال است.
پس از خبر فوت حسن نصرالله روند تغییر قیمت دلار سیگنال نیویورک را خنثی کرده است. اما این احتمال وجود دارد تا چند وقت تنش ها اوج بگیرد. این موضوع باعث افزایش التهابات بازار ارز و طلا می شود. هرچند سیگنال‌های مثبتی درباره مذاکرات خارجی و فشار بر رژیم اسرائیل منتشر شده و می تواند خاورمیانه به سمت آتش بس سوق دهد و روند صعودی بورس را موقتی کند. سخنان گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، است. مگر اینکه دیوانگی نتانیاهو جنگی فراگیر در منطقه به وجود بیاورد.
تحلیلگران سیتی انتظار دارند تا پایان سال نرخ بهره حداقل ۱۲۵ نقطه پایه کاهش یابد. قرار است مقامات بیشتری از فدرال رزرو در این هفته صحبت کنند که مهم‌ترین آنها سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا، در روز پنج‌شنبه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *