تبادل داده موسسه تحقیقات آب با مجموعه پژوهشی بخش کشاورزی
تبادل داده موسسه تحقیقات آب با مجموعه پژوهشی بخش کشاورزی

به گزارش سرمایه فردا، کاویان پور گفت: حوزه کشاورزی تخصصی است به همین دلیل بخش های پژوهشی این وزارتخانه به صورت تخصصی روی مدیریت مصرف آب کشاورزی فعالیت دارند و موسسه تحقیقات آب هم در زمینه تبادل داده همکاری های با آنها دارد.

محمدرضا کاویانپور رئیس موسسه تحقیقات آب در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب با اشاره به اینکه در حال حاضر همکاری های با مجموعه پژوهشی وزارت جهادکشاورزی برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی انجام می شود، گفت: حوزه کشاورزی تخصصی است به همین دلیل بخش های پژوهشی این وزارتخانه به صورت تخصصی روی مدیریت مصرف آب کشاورزی فعالیت دارند و موسسه تحقیقات آب هم در زمینه تبادل داده همکاری های با آنها دارد.

او بابیان اینکه میزان کاهش تراز آب دریای خزر ناشی از روند گرمایش زمین است وکشورمان را هم درگیر کرده، گفت: در واقع سطح تراز آب دریای خزر در چند سال اخیر جمعا حدود نیم متر کاهش داشته است.

رئیس موسسه تحقیقات آب خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایش دما کاهش سطح تراز آب دریای خزر تداوم خواهد داشت.

کاویانپور گفت: سال‌های آینده مشکلات این کاهش سطح تراز بیشتر نمایان خواهد شد و کاهش بر روی فعالیت‌های دریایی، آبزیان دریای خزر و زندگی مردم اثر گذار است.

وی به طرح مطالعاتی موسسه تحقیقات آب درباره دریای خزر اشاره کرد و گفت: مطالعات گسترده‌ای در موسسه تحقیقات آب و به خصوص مرکز مطالعات و تحقیقات در موضوع دریای خزر انجام شده است.