سرنوشت معاملات مشکوک در بیمه دانا چه میشود؟
سرنوشت معاملات مشکوک در بیمه دانا چه میشود؟

بیمه دانا سال ۹۵ اقدام به سفارش ۶۵۰ هزار کیلو کاغذ دولتی کرده و در آن زمان یک و نیم میلیارد هزینه کرده است و قرار بوده در نشریه داخلی استفاده شود اما نشده است.

به گزارش سرمایه فردا، بیمه دانا با نماد دانا از نظر درآمدزایی در یک روند نزولی قرار گرفته است و همین مسأله باعث شده در معاملات نیز عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان دهد. به طوری که در یکسال گذشته ۴۳ درصد بازدهی منفی داشته و در سه ماهه نیز آفتی ۱۶ درصدی داشته است. هرچند بورس در چند وقت اخیر منفی بوده اما این روند نزولی تنها تحت تاثیر ریسک‌های ژئوپولیتیک نیست.
در چند وقت اخیر حاشیه‌های در بیمه دانا وجود داشته که گفته می‌شود در عملکرد این نماد بی تاثیر نبوده است. برای نمونه رییس حوزه ریاست فعلی بیمه البرز در سال ۹۴ جهت چاپ نشریه داخلی بیمه دانا اقدام به سفارش ۶۵۰ هزار کیلو کاغذ دولتی کرده است. اگر هر تریلی ۲۰ تن کاغد حمل کند ۳۲ تریلی لازم است که این کاغذ ها را به روابط عمومی برساند تا ۵۰۰ نسخه نشریه چاپ شود.
نکته مهم دیگر این است که پول این کاغذها اصلا توسط دانا پرداخت نشده و بلکه توسط یک شخص حقیقی پرداخت گردیده است. موضوع عجیب‌تر اینکه کاغذهای دولتی که در سال ۹۵ حدودا ۱/۵ میلیارد تومان خریداری شده نه تنها در چاپ هیچ نشریه ای بکار گرفته نشده بلکه در بازار آزاد فروخته شده است.
تا به حال ۵ مدیر روابط عمومی بیمه و ۱ مدیر رسانه ای پیگیر حل و فصل موضوع بوده‌اند. باید هر دو شرکت پاسخگوی این موضوع باشند. در حال حاضر هر دو شرکت بیمه دانا و بیمه البرز بورسی هستند و باید برای سهامداران سفال‌سازی کنند.