معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه زیرساختی داریم و از دو سال گذشته اجرای پروژههای ریلی اولویت بندی انجام شد و پروژههایی با درصد بالای پیشرفت فیزیکی در اولویت ساخت قرار گرفتند.
به گزارش سرمایه فردا، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست خبری امروز درباره افتتاح راهآهن همدان-سنندج و اتصال بیست و سومین مرکز کشور به شبکه ریلی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در کشورمان داریم و برای ساخت ۳۳۰۰ کیلومتر خط آهن برنامه در دست داریم که مطالعات انجام شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه زیرساختی داریم و از دو سال گذشته اجرای پروژههای ریلی اولویت بندی انجام شد و پروژههایی با درصد بالای پیشرفت فیزیکی در اولویت ساخت قرار گرفتند، گفت: مسیر ریلی زاهدان -خاش سال گذشته به بهرهبرداری رسید و برای امسال بهرهبرداری ۴ پروژه ریلی به طول ۴۰۷ کیلومتر هدفگذاری شده بود که اولین پروژه راهآهن بستانآباد به افتتاح رسید. از ابتدای امسال تا کنون ۱۹۵ کیلومتر راهآهن از هدفگذاری امسال به بهرهبرداری رساندیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : دومین پروژه اتصال استان کردستان به شبکه ریلی است که در سفر رییس جمهوری به این استان در هفته جاری راهآهن همدان به سنندج به افتتاح میرسد. راه آهن سنندج بخشی از کریدور ریلی مرکز کشور به غرب است که شبکه ریلی را از تهران به همدان – سنندج و در نهایت از مرز باشماق به عراق متصل میکند.
خادمی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه گفت: این مسیر ریلی ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که قطعه اول ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم ۳۰ کیلومتر است. میزان هزینه انجام شده برای این پروژه ۳۴۰۰میلیارد تومان بوده که هزینه روز آن به ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان میرسد. همچنین ۲۲ هزار تن ریل ملی در این پروژه استفاده کردیم .
وی ادامه داد: تا پایان سال دو پروژه ریلی خط آهن رشت – کاسپین افتتاح میشود که با بهرهبرداری آن ، غرب دریای خزر به دریای جنوب اتصال ریلی خواهد داشت. همچنین تا پایان امسال استان اردبیل به شبکه ریلی متصل میشود که فقط ارزش روز پروژه ریلی اردبیل ۴۰ هزار میلیارد تومان است./ایلنا
تمام حقوق برای پایگاه خبری سرمایه فردا محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
سرمایه فردا