بازدهی نمادهای بورسی در مهر ۱۴۰۳
بازدهی نمادهای بورسی در مهر ۱۴۰۳

بررسی بازدهی نمادهای بورسی در مهر ۱۴۰۳ نشان میدهد که برخی نمادهای بانکی و برقی به دلیل افزایش ارزش دارایی ها مورد توجه قرار گرفتند.

به گزارش سرمایه فردا، در چند هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به ارزندگی بورس یقین پیاده کرده‌اند بازدهی نمادهای بورسی بسیار متفاوت بود. به طوری که برخی از آنها به واسطه خبر افزایش سرمایه یا عقب ماندگی نسبت به پی بر یی گروه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بازدهی داشتند.

در گروه برقی چندین و چند بار از بترانس نوشتیم از محدوده زیر دویست در مورد وضعیت فروش عالی سهم نوشتیم سهمی که می‌تواند امسال حتی به سود شصت تومانی برسد در حال حاضر بترانس در حال نزدیک شدن به سقف قیمتی اردیبهشت ۱۴۰۲ در محدوده ۲۵۰ است کمی کار سهم برای شکست مقاومت سخت است ولی چنان چه شکسته شود راه سهم برای رشد بیشتر کاملا هموار می‌شود. فاصله معنادار رمپنا با ارزش ذاتیش به همراه گزارش‌های خوب زیر مجموعه باعث شد موتور سهم روشن شود و رشد بسیار خوبی را در کوتاه مدت تجربه کند رمپنا اگر کلیت بازار اجازه بدهد هنوز جای رشد دارد و باید زیر نظر باشد.

در گروه بانکی وبصادر با اخبار افزایش سرمایه و زمزمه‌هائی از فروش دارانی مورد توجه قرار گرفته و به هدف نزدیک خود یعنی محدوده ۱۸۰ رسید.

وپاسار که دارائی‌محور است در حال کف‌سازی در محدوده ۲۱۰ است سهم اگر بتواند خود را در این محدوده حفظ کند می‌تواند چرخش میان مدتی خود را آغاز کند. وپارس زمزمه فروش اپال به گوش می‌رسد اگر این اتفاق بیفتد سود بسیار خوبی عاید بانک می‌شود. البته باید توجه داشت چند سال هست که این موضوع در حال پیگیری است.

پیش‌بینی بازدهی نمادهای بورسی گروه دامپروی

در شرکت‌های گروه دامپروری، نرخ شیر با افزایش بیست درصدی به ۱۸۰۰۰ تومان رسید. با توجه به عدم رشد نرخ شیر در تابستان و افزایش قیمت مواد اولیه تولید (افزایش قیمت قابل توجه یونجه و تفاله خشک هم زمان با رشد قیمت ملایم ذرت و سویا) انتظار می‌رود گزارش‌های فصل تابستان ضعیف تر از فصل بهار باشد.

حاشیه سود ناخالص ۷ واحد درصدی از گروه دامپروی کاهش پیدا کند. با افزایش ۲۰ درصدی نرخ شیر و ثبات نسبی در بازار مواد اولیه، می‌توان انتظار داشت در نیمه دوم سال حاشیه سود ناخالص نسبت به فصل دوم توانایی افزایش۱۱ واحد درصدی را خواهد داشت. در ادامه پیش‌بینی می‌شود بازدهی نمادهای بورسی این گروه رشد خواهد داشت. با توجه به افزایش قیمت نسبتا پایین گندم برای سال زراعی آتی (بعنوان نرخ پایه برای سایر محصولات)، در صورت عدم تغییر ارز ترجیحی به شکل قابل توجه و افزایش به موقع و متناسب نرخ شیر، می‌توان به بهتر شدن دوباره بازدهی نمادهای بورسی گروه دامپروی در سال آینده خوشبین بود.