مدیریت هزینه و خدمات بهتر بانک سینا با بانک های سیار

مدیریت هزینه و خدمات بهتر بانک سینا با بانک های سیار

در سال های اخیر بانک سینا روی مدیریت هزینه و همچنین ارائه خدمات بهتر تمرکز کرده است، به همین دلیل ضمن توسعه بانکداری دیجیتال، بانک های سیار و ارائه خدمات در محل را توسعه داده است.

به گزارش سرمایه فردا، در سال های اخیر بانک سینا روی مدیریت هزینه و همچنین ارائه خدمات بهتر تمرکز کرده است، به همین دلیل ضمن توسعه بانکداری دیجیتال، بانک های سیار و ارائه خدمات در محل را توسعه داده است.
شعبه پرتابل و شعبه سیار بانک سینا نیز در این مراسم مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. شعبه سیار بانک سینا خودروی مجهز به تجهیزات بانکداری الکترونیک شامل کش‌لس و خودپرداز بوده و همچنین در داخل آن یک باجه برای انجام امور بانکی در نظر گرفته شده تا گامی در زمین گسترش خدمات بانکداری دیجیتال و بهره مندی هموطنان در مناطق محروم از این خدمات تسهیل شود، همانطوری که پیش از این طرح «سخاوت» را با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه در محل اجرایی کرده است.
سیاست ریاست بنیاد مستضعفان، محرومیت‌زدایی و رفع فقر مطلق در تمام نقاط کشور است و همین موضوع به بانک سینا نیز به عنوان زیرمجموعه این نهاد تسری یافته و بانک سینا نیز اقدامات ارزشمندی در این حوزه داشته است. عملکرد بانک نشان می دهد که هرچند بانک سینا از جمله بانک‌هایی بوده که در بحث پرداخت وام‌ها علی‌الخصوص در مناطق محروم عملکرد خوبی داشته با این حال راه اندازی  شعبه سیار بانک سینا می تواند به توسعه خدمات بانکی در مناطق محروم کمک کند.
مدیران بانک سینا در راستای اجرای برنامه‌ها و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مبنی بر ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و حمایت از مناطق محروم و کم‌برخوردار و همچنین ایجاد توسعه پایدار، خدمات مطلوب و قابل قبولی ارائه داده کرده اند و از آنجایی که این اقدامات منجر به افزایش سپرده گذاری در بانک هم می شود به نوعی همسو با سیاست های سهامداران بانک نیز است، به همین دلیل پیش بینی می شود که میزان گردش مالی بانک در سال های آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد و درآمد حاصل از آن هم عاید سهامداران شود.
از طرف دیگر مدیران بانک سینا در پرداخت تسهیلات خرد با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، همسو با دولت مردمی گام برداشته‌اند در همین راستا برای تسهیل خدمات شعبه پرتابل بانک ایجاد شده که یک کیف مجهز به سامانه بانکداری متمرکز بانک است و امکان ارائه خدمات بانکی و صدور کارت در محل مشتریان را دارد. به همین دلیل در کنار شعب سیار بانک سینا می توان در شهرک های صنعتی و همچنین محدوده های صنعتی اطراف شهرها به مشتریان بانک خدمات ویژه ای ارائه دهد تا از این طریق مشتریان بیشتری در بانک جذب شوند و هم اینکه به وفاداری و روابط متقابل مشتریان کمک کند تا از این طریق در راستای ارتقای خدمات بانک اقدام شود.
بانک سینا همواره در تلاش بوده است با استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه بانکداری به‌منظور اجرای بانکداری اسلامی و نیز با توجه به سنت نیکوی قرض‌الحسنه، گامی بزرگ در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بردارد. از طرف دیگر بانک سیار سینا می تواند با وجود این دستگاه ها در شرایط خاص و بحرانی مانند سیل و زلزله در صورتی که مردم نیاز به پول داشته باشند سرویسهای خدماتی خود را عملیاتی و خدمات لازم را به عموم مردم ارائه دهد و رضایتمندی بیشتر مشتریان بانکی را کسب کند و حتی می توانند به راحتی با جا به جایی دستگاه های خود در سطح شهر امکان جذب حداکثری مشتریان را برای خود فراهم آورد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای احداث شعبه های جدید در اقصی نقاط سطح شهر و کشور را نخواهند داشت.
 به عبارت دیگر در حال حاضر صنعت بانکداری نیازمند به روز رسانی اطلاعات خود درباره نیاز مشتریان است به همین دلیل ارائه خدمات بانکی در محل ضمن اینکه عواید زیادی برای جامعه دارد و می تواند مانع از آلودگی هوا ناشی از تردد خودرو در کلان شهرها شود از مهاجرت کارآفرینان و … در مناطق روستایی و کم برخوردار هم جلوگیری می کند، به همین دلیل تنها نمی توان به عنوان یک اقدام اقتصادی برای بانک به این طرح نگاه کرد، چراکه مزیت های اجتماعی مختلفی هم به همراه دارد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *