۷۰۰ حلقه چاه نفت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده شد
۷۰۰ حلقه چاه نفت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه حدود ۷۰۰ حلقه چاه نفت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده شده، گفت: هیچگاه بخش خصوصی به این میزان به پروژه‌های صنعت نفت دسترسی نداشته‌اند.


به گزارش سرمایه فردا، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه ۵۰ درصد رشد اقتصادی کشور وابسته به نفت است، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تولید می شود. همچنین دانش فنی مورد استفاده در صنعت نفت کشور ۱۰۰ درصد داخلی است.

او با تاکید بر اینکه حدود ۷۰۰ حلقه چاه نفت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده شده، افزود: هیچگاه بخش خصوصی به این میزان به پروژه‌های صنعت نفت دسترسی نداشته‌اند. در حال حاضر نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی نشان می‌دهد که حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه دو برابر شده است. این حضور پررنگ خارجی‌ها در نمایشگاه پیام دارد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه تولید نفت در شرایط سخت تحریمی انجام می‌شود، اظهار کرد: با این حال صادرات نفت ایران دو برابر شده است. این موضوع نشان دهنده مدیریت مناسب در لجستیک خطوط لوله صادراتی بوده‌است.
او با تاکید بر اینکه سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار قرارداد برای شش میدان امضا کردیم، گفت: ۱۲.۵ میلیارد دلار آن مربوط به دو میدان گازی مشترک است. در شرایط کنونی میدان مشترک نفتی آزادگان به صورت ابتکاری انجام شده است تا میزان تولید این میدان‌ به بیش از دو برابر برسد.