چند بار می‌شه از بلو بانک وام گرفت؟
چند بار می‌شه از بلو بانک وام گرفت؟

اگر خوش‌حساب باشید و وام‌های قبلی را تسویه کنید، می‌توانید تا چندین بار وام بلو بانک را دریافت کنید. در ادامه، شرایط دریافت وام از این بانک و نحوه دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

بلو بانک به حساب‌هایی که گردش مالی مشخصی دارند، وام می‌دهد. اما یکی از سوال‌های مهم کاربرها و صاحبان کارت بلو بانک این است که چند بار می‌توان از این بانک وام گرفت؟ بهتر است بدانید که دریافت وام از بلو بانک به خوش‌حسابی شما بستگی دارد. اگر خوش‌حساب باشید و وام‌های قبلی را تسویه کنید، می‌توانید تا چندین بار وام بلو بانک را دریافت کنید. در ادامه، شرایط دریافت وام از این بانک و نحوه دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

شرایط دریافت وام از بلو بانک

وام آنلاین بلو بانک به دو شکل شخصی و سازمانی ارائه می‌شود و شرط آن میانگین حساب شما است. اگر میانگین حساب در ۳ ماه متوالی بیشتر از ۳ میلیون تومان باشد، گزینه وام برای شما فعال می‌شود و می‌توانید درخواست وام را ثبت کنید. مبلغ وام بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۴۰ میلیون تومان است. برای دریافت این وام به ضامن و وثیقه احتیاج ندارید و فقط باید میانگین حسابتان را بالا ببرید. نداشتن بدهی بانکی و چک برگشتی از دیگر شرایط دریافت وام آنلاین بلو بانک هستند. 

در نهایت، بعد از دریافت اعتبار بانکی، حدود ۶ ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. البته، امکان بازپرداخت در بازه زمانی کمتر وجود دارد. اگر بتوانید مبلغ وام را در یک ماه و قبل از قسط اول پرداخت کنید، لازم نیست هیچ سودی به بانک بدهید. آخرین نکته این نرخ سود این وام ۱۸ درصد و کارمزد آن حداکثر ۶ درصد است. نرخ کارمزد هم به میزان فعالیت شما بستگی دارد. اگر جزو کاربرهای فعال باشید، می‌توانید کارمزد کمتری پرداخت کنید.

شرایط وام ۴۰ میلیون تومانی بلوبانک

یکی از وام‌های برتر بلو بانک، وام ۴۰ میلیون تومانی است. این تسهیلات با نام وام برتر و آسان معرفی شده است و بازپرداخت ۱۸ ماهه دارد. برای دریافت این وام باید تسهیلات قبلی را پرداخت کنید.

شرایط دریافت وام سازمانی بلو بانک

وام سازمانی به صاحبان کسب‌وکار و سازمان‌ها داده می‌شود. سازمان‌های مختلف می‌توانند به کارمندان خودشان وام اینترنتی بلو بانک اعطا کنند. این وام به ضامن و وثیقه احتیاج ندارد. برای دریافت این وام، سازمان باید حساب حقوقی باز کند و یک چک ضمانت به بلو بانک بدهد. به‌علاوه، حقوق ماهانه پرسنل هم باید به حساب بلو بانک کارمندان واریز شود. 

در نهایت، کارمندان می‌توانند با گواهی کسر از حقوق وام بگیرند. نکته مهم این است که اگر قبل از زمان بازپرداخت تعیین شده، کل وام را تسویه کنید، ۹۰ درصد از سود بخشیده می‌شود. مثلا، در صورتی‌که بازپرداخت وام ۱۲ ماهه باشد، و قبل از ماه ششم، کل مبلغ تسهیلات را تسویه کنید، ۹۰ درصد از سود ۶ ماه باقی‌مانده تسویه می‌شود و فقط ۱۰ درصد سود می‌دهید.

نحوه دریافت وام سازمانی بلو بانک

مراحل دریافت تسهیلات سازمانی مثل تسهیلات شخصی است. برای درخواست این وام باید به بخش فروشگاه اپلیکیشن بلو بانک بروید و گزینه وام را انتخاب کنید. در صفحه بعد، میزان تسهیلات و زمان بازپرداخت نمایش داده می‌شود. 

نکته مهم این است که وام سازمانی بلو بانک مقدار و زمان بازپرداخت مشخصی دارد و کارمندان نمی‌توانند مقدار وام را انتخاب کنند. مبلغ تسهیلات سازمانی بین ۱ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است و برای بازپرداخت آن هم بین ۶ تا ۲۴ ماه فرصت دارید. نرخ کارمزد وام سازمانی به زمان بازپرداخت آن بستگی دارد. جدول زیر، درصد کارمزدها را نشان می‌دهد.

زمان بازپرداختنرخ کارمزد
بازپرداخت ۶ ماهه۲ درصد
بازپرداخت ۱۲ ماهه۳ درصد
بازپرداخت ۱۸ ماهه۴ درصد
بازپرداخت ۲۴ ماهه۵ درصد

وام B2B2C یا وام خرید کالای بلو بانک

این وام برای خرید کالا است. بعضی از فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها برای فروش محصولات و خدماتشان با بلوبانک همکاری می‌کنند. بنابراین، شما می‌توانید وام اعتباری بگیرید و محصولات آن‌ها را به صورت قسطی بخرید. در این حالت، فروشگاه‌ها زمان بازپرداخت و مبلغ وام را مشخص می‌کنند. معمولا مبلغ وام خرید کالا بلو بانک بین ۱ تا ۱۰۰ میلیون تومان است و برای بازپرداخت آن ۱۸ ماه فرصت دارید. نرخ سود این وام هم بین ۶ تا ۱۸ درصد و به مقدار تسهیلات، بازه زمانی و نرخ کارمزد بستگی دارد.

نحوه دریافت وام از بلو بانک

اولین مرحله دریافت وام، ورود به اپلیکیشن است. در بخش فروشگاه می‌توانید فعال شدن گزینه وام را بررسی کنید. اگر گزینه وام فعال شده است، می‌توانید درخواست را ثبت کنید. در این قسمت، دو گزینه نشان داده می‌شوند. یکی از گزینه‌ها تسهیلات فوری و ضروری ۳ ماهه و دیگری تسهیلات ۶ ماهه است. برای دریافت تسهیلات اول باید ۱۶ درصد سود سالیانه پرداخت کنید. سود سالیانه تسهیلات دوم هم ۱۸ درصد است. با کلیک روی گزینه‌های آبی رنگ بالای صفحه، می‌توانید شرایط هر کدام از وام‌ها را ببینید. در بخش مربوط به تعیین مبلغ و بازه زمانی پرداخت، امکان انتخاب مبلغ وام وجود دارد. در این مرحله می‌توانید مبلغ و مدت زمان بازپرداخت را مشخص کنید.

ثبت درخواست

بعد از انتخاب مبلغ و بازه زمانی پرداخت باید روی گزینه درخواست تسهیلات کلیک کنید. در این مرحله، کارشناس‌های بلو بانک شرایط و میانگین حساب شما را بررسی می‌کنند و نتیجه را از طریق پیامک یا نوتیفیکیشن اپلیکیشن به شما اطلاع می‌دهند.

دریافت تسهیلات

بعد از دریافت پیامک تایید، در صفحه مربوط به وام، عبارت «در انتظار امضا» نشان داده می‌شود. در این مرحله، اگر روی گزینه انتخاب تسهیلات کلیک کنید، می‌توانید قرارداد تسهیلات را ببینید و آن را امضا کنید. بعد از امضا، زمان پرداخت مبلغ وام مشخص می‌شود. معمولا چند دقیقه بعد، اعتبار به حساب شما واریز می‌شود.

انتقال مبلغ وام بلو بانک

یکی از سوال‌های مهم در خصوص تسهیلات بلو بانک، شرایط انتقال مبلغ یا نقد کردن آن است. وام بلو بانک برخلاف وام‌های اعتباری دیگر محدودیت انتقال ندارد و شما می‌توانید مبلغ آن را به حساب‌های دیگر واریز کنید. در حالی‌که وام‌ های اعتباری دیگر را نمی‌توانید نقد کنید.

سخن آخر

در این مقاله، درباره شرایط وام بلو بانک و تعداد درخواست‌های مجاز آن صحبت کردیم. اگر گزینه وام آنلاین بلو بانک برای شما فعال شده است، می‌توانید بدون ضامن و چک برای دریافت تسهیلات اقدام کنید و وام بگیرید. تا زمانی که مبلغ وام را تسویه کنید و قسط‌ها را در زمان مشخص پرداخت کنید، امکان درخواست مجدد وجود دارد. بنابراین، هیچ محدودیتی برای دریافت وام ندارید.