چرا تقاضا برای صندوق درآمد ثابت ایران زمین بالاست؟
چرا تقاضا برای صندوق درآمد ثابت ایران زمین بالاست؟

با توجه به اینکه سرمایه گذاران می توانند در صندوق درآمد ثابت ایران زمین از سود روزشمار بهره مند شود و برای آن از نرخ ۲۴.۵ درصدی دریافت کنند، تقاضا برای صندوق درآمد ثابت ایران زمین بالاست؟

به گزارش سرمایه فردا، با توجه به اینکه در هفت ماه گذشته بازار سرمایه روندی نزولی داشته و بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال این هستند که نقدینگی خود را وارد صندوق های درآمد ثابت کنند صندوق های با نرخ سود بالاتر مورد توجه سرمایه گذاران هستند
در حال حاضر صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین یکی از گزینه‌های محبوب سرمایه‌گذاری است که به افراد و سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد  به صورت روزشمار است و سرمایه گذاران می توانند حتی با سرمایه گذاری ۱۰ روزه و کمتر نیز سود روزشمار خود را دریافت کنند. از طرف دیگر سرمایه گذاران می توانند سرمایه گذاری در این صندوق را با خرید ۱ واحد صندوق که حدودا معادل ۱۰۰ هزار تومان است آغاز کنند.
سرمایه گذاران با پیوستن به صندوق ایران زمین، به دلیل اینکه توسط تیم متخصص مدیریت می شود تخصیص و مدیریت سرمایه به خوبی  انجام می‌شود به همین دلیل سرمایه گذاران می توانند با حداقل ریسک و با اطمینان از سوددهی مناسب و پایدار بهره‌مند شوند و از طرف دیگر سود پرداختی صندوق با درآمد ثابت ایران زمین معاف از مالیات است‌ و یک امتیاز بزرگ برای سرمایه‌گذاری های کلان است.
صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین با حدود ۷۰ هزار میلیارد دارایی  جزو بزرگترین صندوق های درآمد ثابت ایران است و این مهم را مدیریت بهینه منابع و سود سازی قابل قبول و اعتماد بیش از ۵۰ هزار نفر از سرمایه گذاران خود کسب کرده است.
صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین در آخرین دوره پرداخت سود خود مصادف ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ سود پرداختی روزشمار ۲۴.۵ درصدی که معادل ۲۷.۴۵ درصد سود موثر سالانه است را به حساب سرمایه گذاران این صندوق واریز کرد.
میزان سودسازی این صندوق در زمره بالاترین سود پرداختی در میان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است. در واقع میزان ذخیره سود این صندوق بالاترین ذخیره سود در میان تمامی صندوق های با درآمد ثابت است، به همین دلیل تقاضای زیادی برای خرید هر واحد این صندوق وجود دارد.
در حال حاضر ارزش صدور هر واحد ۱۰۱۶۹۰ تومان و قیمت آماری هر واحد  ۱۰۴۱۴۴ و قیمت ابطال هر واحد ۱۰۱۵۹۸ تومان است و هم اکنون ۷۹۱۹۰۵۹۸ واحد سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران وجود دارد.
با توجه به عملکرد صندوق امکان افزایش در میزان بازدهی نیز وجود خواهد داشت و از طرف دیگر به دلیل توزیع سرمایه در اوراق با درآمد ثابت و گواهی سپرده های بانکی، ریسک سرمایه‌گذاران به حداقل می‌رسد.
صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت بانک ایران زمین مناسب افرادی است که علاوه بر ریسک پذیری پایین، انتظار دریافت جریان نقد ثابتی به صورت ماهیانه دارند. صندوق ایران زمین به صورت ماهانه و در اولین روز کاری هر ماه اقدام به پرداخت سود به سرمایه گذاران خود می نماید . از آنجاییکه بیش از ۷۰ درصد دارایی های صندوق ایران زمین در سپرده های بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری گردیده است لذا قابلیت نقد شوندگی این صندوق بسیار بالاست. یعنی شما به راحتی می توانید واحد های صندوق بانک ایران زمین خود را به پول نقد تبدیل کنید.