چتر حمایتی بیمه ایران برای بیمارستان گاندی
چتر حمایتی بیمه ایران برای بیمارستان گاندی

به گزارش سرمایه فردا، در حالی که مشکلات ناشی از آتش سوزی بیمارستان گاندی در هفته های گذشته کم کم داشت گریبان بیماران و کادر پزشکی را می گرفت چتر حمایتی بیمه ایران برای بیمارستان گاندی  باز شد.

موضوع آتش سوزی بیمارستان گاندی چندی پیش بسیار چالش برانگیز شده بود، زیرا بیمارستان به یکباره با هزینه های ناگهانی مواجه شده بود و تمام کادر پزشکی و بیماران آنجا با مشکلاتی مواجه شده بودند، از این رو پیرو حضور مدیرعامل بیمه ایران در  شب وقوع حادثه در  خیابان گاندی، دستور پیگیری صادر شده و در کمتر از یک ماه چک علی الحساب خسارت بیمارستان گاندی توسط  فرهاد پرتوی سرپرست معاونت فنی بیمه ایران به رئیس بیمارستان  پرداخت شده که نشانه ای برای توانگری بالای بیمه ایران در پشتیبانی از بیمه گزاران است.
این پرداخت سریع خسارت ناشی از توانگری مالی بالای بیمه ایران است به طوری که هک اکنون این شرکت پروژه‌های بزرگ ملی بسیاری مثل پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، هواپیمایی، سدسازی، نیروگاه‌ها و صنایع را تحت‌پوشش بیمه آتش سوزی قرار داده است.
شرکت بیمه ایران، تجربه و تخصص بالایی در زمینه بیمه آتش‌سوزی دارد و خدمات متنوع و گسترده‌ای در این زمینه ارائه می دهد. در واقع این شرکت، به‌خاطر آشنایی با مقررات و وضعیت استان‌های کشور، پوشش‌ها و خدمات مناسبی را برای جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی ارائه می‌کند. در واقع با توجه به آمارهای موجود، روزانه بیش از ۵۰ حادثه آتش‌سوزی در کشور رخ می‌دهد و با توجه به این آمار اهمیت بیمه آتش‌سوزی روز به روز افزایش می‌یابد. حوادثی مانند آتش‌سوزی علاوه بر این که خسارات جانی دردناکی را به دنبال دارند، خسارات مالی فراوانی را نیز بر افراد متحمل می‌کنند.
در حال حاضر بیمه ایران چندین طرح برای آتش سوزی مجموعه های صنعتی، اصناف و… دارد که متناسب با ویژگی اختصاصی آنها طراحی و تعریف شده است. در رشته آتش‌سوزی واحدهای مسکونی موضوع بیمه شامل ساختمان، تأسیسات و اثاث منزل است که در مقابل خطرات آتش سوزی، انفجار، صاعقه به عنوان خطرات اصلی و طوفان، سیل،‌ زلزله و آتشفشان، ترکیدگی لوله آب، ضایعات ناشی از آب باران و ذوب برف،‌ خطر سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر و قطعات منفک از آنها، سرقت اثاث و لوازم منزل و بسیاری از خطرهای دیگر تحت پوشش قرار می گیرد که روش انفرادی و گروهی تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار می گیرند. در بیمه‌‌های گروهی چنانچه تعداد واحدهای مسکونی تحت پوشش بیش از پانزده واحد باشد، ده درصد تخفیف گروهی در نرخ‌های بیمه اعمال می‌شود.
همچنین بیمه ایران طرح بیمه بنا را به درخواست بیمه‌گذار واحد مسکونی ارائه می دهد، که بر مبنای آن علاوه بر خطرهای حریق، انفجار و صاعقه، در برابر کلیه خطرهای اضافی دیگر با سرمایه دلخواه و به قیمت روز تحت پوشش قرار می‌گیرند. از آنجایی برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش سوزی هزینه های بالایی نیاز است باید یک پشتوانه مالی داشت تا نگرانی و دغدغه‌های افراد کاهش پیدا یابد. در همین راستا خرید بیمه آتش سوزی می‌تواند یک گام موثر و هوشمندانه باشد.
اقدام فوری و متناسب با نیاز بیمارستان گاندی نشان داد که این شرکت نه تنها مطابق مقررات در پرداخت خسارت اقدام می کند، بلکه با بهره گیری از فناوری های روز و ارزیابی و پرداخت آنلاین خسارت از سرعت عمل بالایی در حوادثی مانند آتش سوزی برخوردار است. هرچند بسیاری از مردم کشور ما به دلیل عدم آشنایی با مزایای بیمه آتش سوزی ، نسبت به تهیه آن بی توجهی هستند و چون این بیمه الزامی‌ نیست اهمیت کمتری در سبد هزینه خانوار به آن می دهند.