به گزارش سرمایه فردا، سیدمحمد موسوی، معاون صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت از نوسازی کامل ناوگان ماشینآلات معدنی و راهسازی کشور خبر داد و گفت: ۱۵۰۰۰ هزار ماشین فرسوده معدنی و راهسازی میراثی است که به دولت سیزدهم رسیده بود.
وی افزود: برای نوسازی این ناوگان فرسوده برنامهریزی شده و در راستای این برنامهریزی در سال گذشته، تولید داخلی ماشینهای معدنی و راهسازی ۱۰۰ درصد رشد کرد و ۱۰ شرکت ایرانی ۳۵۰۰ دستگاه از این ماشینها را تولید کردند.
موسوی همچنین از واردات ماشینهای معدنی و راهسازی خبر داد و گفت: همزمان با رشد تولید داخلی این ماشینآلات، برای ماشینهایی که امکان تولید آنها در داخل وجود ندارد مجوز واردات داده شد و حتی واردات ماشینهای مستعمل تا پنج سال هم مجاز شد و ۱۰۰۰ ماشین معدنی در یک سال گذشته وارد شد.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: این جریان تا سه سال آینده برقرار خواهد بود تا پس از این سه سال شاهد نوسازی ناوگان ماشینهای معدنی و راهسازی در همه معادن کشور باشیم./ایلنا
یکی از مهمترین عوامل ضرر در بورس، سندروم FOMO (ترس از دست دادن فرصت) است…
صادرات محصولات معدنی و فولادی در ایران با افزایش نرخ ارز توافقی رشد قابل توجهی…
تحلیل آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان میدهد، علامتهایی مبنی بر کاهش چالشهای اقتصادی ایران و…
مسئولان بانک مرکزی با اجرای سیاستهای ارزی و راهاندازی سامانههای مختلف سعی در مدیریت این…
امروز شنبه بیست پنجم اسفند تفاهمنامه ای بین سازمان مدیریت صنعتی و شرکت پترو عمران…
پرفسور محمد شریف ملکزاده سال های گذشته با اشاره به اینکه دولت باید با تمرکز…