به گزارش سرمایه فردا، سیدمحمد موسوی، معاون صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت از نوسازی کامل ناوگان ماشینآلات معدنی و راهسازی کشور خبر داد و گفت: ۱۵۰۰۰ هزار ماشین فرسوده معدنی و راهسازی میراثی است که به دولت سیزدهم رسیده بود.
وی افزود: برای نوسازی این ناوگان فرسوده برنامهریزی شده و در راستای این برنامهریزی در سال گذشته، تولید داخلی ماشینهای معدنی و راهسازی ۱۰۰ درصد رشد کرد و ۱۰ شرکت ایرانی ۳۵۰۰ دستگاه از این ماشینها را تولید کردند.
موسوی همچنین از واردات ماشینهای معدنی و راهسازی خبر داد و گفت: همزمان با رشد تولید داخلی این ماشینآلات، برای ماشینهایی که امکان تولید آنها در داخل وجود ندارد مجوز واردات داده شد و حتی واردات ماشینهای مستعمل تا پنج سال هم مجاز شد و ۱۰۰۰ ماشین معدنی در یک سال گذشته وارد شد.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: این جریان تا سه سال آینده برقرار خواهد بود تا پس از این سه سال شاهد نوسازی ناوگان ماشینهای معدنی و راهسازی در همه معادن کشور باشیم./ایلنا
با بازگشت احتمالی سیاستهای تهاجمی ترامپ و چشمانداز رکود تورمی، بازار کالاها وارد فاز جدیدی…
سیاست های اقتصادی بر مبنای تجربه جنگ ۱۲ روزه باید تدوین شوند. اکنون زمان آن…
جایگاه برتر دلار بهعنوان ارز ذخیره جهانی به چالش کشیده و یورو و یوان به…
به گزارش سرمایه فردا، در جنگ ۱۲ روزه حدود ۵۰ کشور تورهای گردشگری به کشورهای…
جنگی که بازار را برای ۱۲ روز به خواب برد، حالا بیداریای پُر از سوال،…
مقایسه تاریخی رفتار طلا در بحرانهای مشابه—از شوک نفتی دهه ۷۰ و بحران مالی ۲۰۰۸…