مقایسه میزان مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سوپرمارکتها
مقایسه میزان مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سوپرمارکتها

به گزارش سرمایه فردا، با افزایش ترافیک و تمایل مردم به خریدهای هفتگی میزان مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سوپرمارکتها بیشتر شده است.

در حال حاضر حجم خریدها‌ بالارفته به همین دلیل احتمال خطا در محاسبه خرید سوپرمارکت وجود دارد. از طرف دیگر فاکتوری هم ارائه نمی دهند. اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل فروش فاکتوری مشکلات این چنینی ندارد.
در سال های اخیر تکنولوژی در دنیا پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

همین مسئله باعث شده نه تنها کسب‌وکارها، بلکه مردم نیز با افزایش ترافیک و تمایل به خریدهای هفتگی پیدا کرده و میزان آنها مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سوپرمارکتها بیشتر شده است. زیرا از یک سو حجم خریدها‌ بالارفته به همین دلیل احتمال خطا در محاسبه خرید سوپرمارکت وجود دارد. از طرف دیگر فاکتوری هم ارائه نمی دهند، اما فروشگاه‌های روزمره فعالیت‌های خود را از طریق ماشین آلات و تجهیزات انجام دهند.

میزان مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای

در فروشگاه های زنجیره ای با استفاده از تکنولوژی کارها سریعتر، بدون خطا و راحتتر انجام می‌شود. از طرف دیگر زندگی مردم پر از دغدغه‌های شده که قبلا خبری از آن‌ها نبود. از این رو زمان برای مردم ارزش زیادی پیدا کرده است. حتی این موضوع روی سبک زندگی آنها هم تاثیر گذاشته است. برای نمونه آنها به جای اینکه از سوپرمارکت‌های مختلف خرید کنند از یک فروشگاه زنجیره‌ای خرید می کنند. تا علاوه بر اینکه زمان کمتری صرف خرید کنند، از مزیت دقت در محاسبات و ارائه فاکتور نیز بهرمند شوند.
میزان مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سوپرمارکتها نشان می دهد که در واقع خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به گذشته رواج پیدا کرده است. شاید در گذشته بسیاری از مردم به خاطر تخفیف از این فروشگاه‌ها خرید می کردند. اما در شرایط کنونی تخفیف یکی از این مزیت‌ها محسوب می شود. از طرف دیگر این فروشگاه‌ها به دلیل ارائه فاکتور توانسته‌اند این حس را به خریداران منتقل کنند که محاسبات دقیقی دارند. انتقال این حس اعتماد مشتری را با آنها بیشتر همراه کرده است.
همچنین در سالهای اخیر با افزایش تورم برخی سوپرمارکتها کالاها را با قیمت بالاتری می فروشند و مدعی هستند که قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می رود. از این خریدار وقتی فاکتور دریافت نمی کند از قیمت محاسبه شده توسط سوپرمارکت مطلع نمی شوند. اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل اینکه فاکتور به خریداران داده می شود. چنین مشکلی بروز نخواهد کرد.

تفاوت خرده فروشی در در شهرهای بزرگ

در شهرهای بزرگی مانند تهران که ترافیک و آلودگی هوا زیاد است باعث شده دفعات خرید برای خانواده‌ها کاهش یابد و عمدتا آخر هفته‌ها برای خرید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کنند. در این حالت خانواده‌ها هفتگی خرید می کنند که دو مسأله پیش می آید.

نخست اینکه میزان هر خرید بیشتر می شود به همین دلیل داشتن فاکتور اهمیت پیدا می کند. مسأله دوم اینکه مراجعه به مکانی غیراز فروشگاه زنجیره‌ای ممکن است تمام  کالاهای مورد نیاز مشتریان را نداشته باشد. به همین دلیل در سال‌های اخیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای به انتخاب اول مردم در خریدها بدل شده است.
در سال‌های گذشته گاهی حساب و کتاب قیمت اجناس از سوپرمارکت ها اشتباه می شد. همین موضوع منجر به مراجعه مجدد خریدار و گاهی بروز تنش های بین خریدار و مغازه دار می‌شد. در سال های اخیر با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای این موضوع دیگر رخ نمی‌دهد.
یکی از مهمترین اتفاقاتی که به کاهش مراجعات به سوپرمارکت‌ها منجر شده است.

همین موضوع مدرن شدن سیستم انبارداری توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای منجر شده کالاها با کیفیت و قیمت مناسب‌تر به دست مصرف کنندگان برسد. به عبارت دیگر وقتی تقاضا برای خرید در فروشگاه به نسبت سوپرمارکت‌ها بیشتر است نیاز به سیستم انبارداری مجهز دارد و این باعث شده آنها تخفیف ناشی از افزایش تیراژ سفارش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وجود بیاید.