Categories: آخرین اخبار

مقررات مشوق های صادراتی تغییر می‌کند

محمد علی دهقانی رییس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به خبرنگار سرمایه فردا درباره دلایل عدم اجرای مشوق های صادراتی گفت: هر ساله در بودجه برای مشوق های صادراتی در نظر گرفته میشود اما تخصیص آن خیلی کم بوده است. به همین با سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار کردیم. آنها قول داده‌اند که میزان اعتبار این بخش را افزایش دهند، اما در قبال تاکید کرده‌اند که باید مشوق های صادراتی سازماندهی داده شود. به همین دلیل مشوق ها برای تسهیل صادرکنندگان داده خواهد شد.
رییس سازمان توسعه تجارت افزود: برای نمونه مشوق های صادراتی برای صدور ضمانتنامه‌ها، حضور در نمایشگاهها و… به شرکتها داده خواهد شد. در حال حاضر کشورهای دیگر ۱۸ صدم درصد را به عنوان مشوق به صادرکنندگان پرداخت میشود و اگر در ایران یک دهم درصد باشد میتواند عدد بزرگی باشد  و کمک کند تا دست سازمان توسعه تجارت باز شود.
دهقان دهنوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار درباره ضعف تجارت ایران با سازمان اوراسیا و… گفت: در زمینه تجارت ترجیحی و پیمانهای تجاری شروطی دارد. وارد شدن به پیمان‌ها مزیت‌های همچون کاهش تعرفه‌ها به وجود می‌آید و پیمانها به تسهیل هماهنگی تجار کمک می کند. با همه این وجود شرایط دیگری نیز وجود دارد که باید رعایت شوند.در توسعه تجارت به دلیل تحریم ها با چالش‌های مواجه هستیم به عبارت دیگر مبادلات مالی بانکی باید راحت باشد اما برای تجار ایرانی اینگونه نیست. همچنین در بخش لجستیک به توسعه نیاز داریم. در بخش کشتیرانی ضعیف هستیم به همین دلیل باید توسعه زیرساخت‌های تجاری فراهم شود. بنابراین توسعه تجارت ایران در اوراسیا بسیار ضعیف است چراکه تجارت این سازمان ۹۰۰ میلیارد دلار است.

modir

Recent Posts

ابعاد جدید نابسامانی در دو شرکت‌های خودروسازی دولتی

امینی گفت: نابسامانی در دو شرکت‌های خودروسازی دولتی و ارائه محصولاتی با کیفیت بسیار پایین…

5 ساعت ago

دلیل شکایت از جستجوی گوگل در اینترنت

گوگل سالانه میلیاردها دلار به شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ می‌پردازد تا جستجوی گوگل به‌عنوان…

6 ساعت ago

افزایش ارزش معاملات خرد سهام عجولانه است؟

افزایش ارزش معاملات خرد سهام نشان داد که نسبت به ریسک احتمال جنگ موضعش نرم…

6 ساعت ago

جزئیات تجارت ایران در ۱۴۰۳

تجارت ایران در ۱۴۰۳ در شش ماهه از این قرار است؛ ۲۵.۸ میلیارد دلار صادرات…

9 ساعت ago

درآمد تیلور سوئیفت

به گزارش سرمایه فردا، اگر تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی، یک اقتصاد بود، از اقتصاد ۵۰…

10 ساعت ago

منطقه آزاد ماکو حلقه اتصال شرق به غرب

پروژه ریلی چشمه ثریای منطقه آزاد ماکو تا ترکیه به دلیل اتصال محور مواصلاتی شرق…

10 ساعت ago