مالک جدید استقلال و پرسپولیس کیست؟
مالک جدید استقلال و پرسپولیس کیست؟

به گزارش سرمایه فردا، مالک جدید استقلال و پرسپولیس کیست؟ این مهمترین سوال امروز هواداران فوتبال است. در حال حاضر استقلال را هلدینگ خلیج فارس و پرسپولیس را بانک های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و نوین خریده اند.

در معاملات امروز فرابورس ایران، سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شد. در این واگذاری ۸۵ درصد از سهام استقلال را شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه و ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس را شش بانک خصوصی خریداری کردند.

به گزارش سرمایه فردا، پس از تایید صلاحیت متقاضیان خرید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در روز اول اردیبهشت، امروز پس از برگزاری مزایده رسمی برای فروش ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه، کار رسما واگذاری این مقدار از سهام انجام شد.

بدین ترتیب، ۸۵ درصد از سهام استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی بوعلی، شهید تندگویان، بندرامام خمینی و پارس منتقل شد.

همین مقدار از سهام پرسپولیس را نیز بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، رفاه (۵ درصد)، صادرات (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) خریداری کردند.

هر سهم استقلال و پرسپولیس چند ریال است؟

به گزارش سرمایه فردا، طبق گفته معاون واگذاری سهام و دارایی‌های خصوصی‌سازی، قیمت هر سهم باشگاه استقلال ۳۰۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲ هزار و  ۷۹۳ میلیارد تومان معامله شد. برای باشگاه پرسپولیس نیز قیمت هر سهم ۳۵۸۰  ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۳۲۰۰ میلیارد تومان سهام‌ها در نظر گرفته شد.