آخرین اخبار

سیگنال مذاکره با آمریکا

رئیس جمهور ایران در جریان سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر از گفتمان تنش‌زدایی دولت چهاردهم رونمایی و سیگنال مذاکره با آمریکا از جایگاه برابر را مجددا مخابره کرد.

مسعود پزشکیان در جریان این سخنرانی به چند مسئله مهم سیاست خارجی ایران یعنی سیاست همسایگی، جنگ غزه، جنگ اوکراین و مذاکرات احیای برجام اشاره کرد.

وی در این سخنرانی که بامداد چهارشنبه به وقت تهران صورت گرفت، اظهار داشت: من قصد دارم موانع و چالش ها را برطرف و مناسبات کشورم را بر اساس ملزومات واقعی دنیای امروز ساماندهی کنم. من قصد دارم بنیان های استوار برای ورود کشورم به عصر جدید و نقش آفرینی سازنده و موثر در نظام در حال ظهور جهانی پایه‌ریزی کنیم.

همچنین پزشکیان به محور همسایگان اشاره و با بیان اینکه نظم جدید منطقه باید فراگیر و به سود همسایگان باشد، گفت: ما از ضرورت اتحاد منطقه و تشکیل یک «منطقه قوی» سخن گفته‌ایم.

سیگنال مذاکره با آمریکا از برجام تا مسائل منطقه ای

در ادامه پزشکیان از بحث منطقه گریزی به تحولات مهم غزه و لبنان زد و با تاکید بر اینکه وحشی گری دیوانه‌وار اسرائیل در لبنان باید متوقف شود، افزود: جنایات علیه بشریت را محکوم می کنیم. جامعه جهانی باید فورا خشونت را برطرف کند. وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم تمامی مردم فلسطین در یک همه پرسی سراسری آینده خود را تعیین کنند، ابراز داشت: تنها از این طریق است که می توان به صلح پایدار دست یافت.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات مهم جنگ اوکراین پرداخت و افزود: بحران اوکراین تنها از طریق گفتگو پایان می‌یابد. ایران در ماجرای جنگ اوکراین از هرگونه راه‌حل صلح‌آمیز حمایت می‌کند.

سپس پزشکیان در محور آخر اظهارات خود به موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم پرداخت و با اشاره به اینکه ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم، افزود: اگر تعهدات برجامی به طور کامل و با حسن نیت انجام شود، می‌توان درخصوص سایر مسائل نیز وارد گفتگو شد.

modir

Recent Posts

پاسخ مپنا به عدم پرداخت سود سهام عدالت

به گزارش سرمایه فردا، طبق اعلام مدیران مپنا حجم مطالبات از دولت، امکان پرداخت سود…

6 ساعت ago

حباب سکه چرا کاهش نیافت

حباب سکه به‌رغم افزایش قیمت جهانی طلا و عرضه بیشتر بانک مرکزی، تمایل چندانی به…

6 ساعت ago

بازدهی شاخص‌های سهامی

با وجود رشد بورس در چند وقت اخیر بررسی‌ها نشان می‌دهد بازدهی شاخص‌های سهامی از…

6 ساعت ago

جنگ لبنان و اسرائیل

کارزار حزب‌الله به جنگ غزه مرتبط است. این امر در عمل جنگ لبنان و اسرائیل…

7 ساعت ago

رقم اجاره مسکن در ۱۴۰۳

رقم اجاره مسکن در ۱۴۰۳ حدذود ۴۵ درصد افزایش یافت که خیلی بیشتر از سال…

7 ساعت ago

تحلیل بازار طلای داخلی

تحلیل بازار طلای داخلی حکایت از این دارد که قیمت ها همچنان در اوج قرار…

7 ساعت ago