معاون مارکتینگ پاکشوما با اشاره به رونمایی پاکشو از سه خط تولید جدید، گفت: خط تولید سبد ظرفشویی، خط پیشرفته تولید یخچال با طول یک کیلومتر، بزرگترین خط رنگ لوازم خانگی در خاورمیانه در پاکشوما رونمایی خواهد شد.
به گزارش سرمایه فردا، محسن گرمارودی معاون مارکتینگ پاکشوما با اشاره به اینکه این شرکت با وسعت ۳۰۰ هزار متر در چهار بخش فعالیت دارد، گفت: در یک بخش روی تولید لوازم خانگی تمرکز دارد. در بخش دوم روی محصولات تزریق و انبارداری محصولات لوازم خانگی متمرکز شدهاست. در بخش سوم تولید کولرهای گازی انجام میشود. همچنین بخش چهارم جزو سرمایهگذاری جدید پاکشوماست که روی تولید لولههای مسی برنامه ریزی کردهاست.
معاون مارکتینگ پاکشوما با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در مس از آنجایی اهمیت دارد که در تامین مواد اولیه سایر محصولات نیاز است، تصریح کرد: از طرف دیگر پاکشوما برای ورود به لولههای مسی هدف صادراتی دارد. زیرا در حال حاضر سرمایهگذاری پاکشوما در تولید لولههای مسی به تنهایی بیش از سه شرکت نخست تولیدکننده این بخش است.
گرمارودی با اشاره به اینکه بدنه ماشین لباسشویی به صورت رباتیک تولید میشود، اظهار کرد: اگر اتصال بدنه این محصول به صورت اتوماتیک انجام نشود، حداقل به ۲۵ نیروی انسانی نیاز دارد. همچنین بخش لیزر کات یخچال پاکشوما رباتیک شده که کیفیت کار را بالا برده است.
او با اشاره به رونمایی پاکشوما از سه خط تولید جدید گفت: خط تولید سبد ظرفشویی، خط پیشرفته تولید یخچال با طول یک کیلومتر (بزرگترین خط تولید یخچال با ظرفیت نیم میلیون دستگاه در سال)، بزرگترین خط رنگ لوازم خانگی در خاورمیانه (فناوری نانو) در پاکشوما رونمایی خواهدشد.
گرمارودی با تاکید بر اینکه برند پاکشوما بین المللی است. گفت: به همین دلیل با هدف ورود به بازارهای خارجی سرمایهگذاری جدید داشته است.
او تاکید کرد: در حال حاضر در صنعت شوینده ها پیشرو هستیم. نخستین ظرفشویی تولید داخلی را عرضه کردیم.
او افزود: امسال دو محصول کولرگازی با اینترنت اشیا و محصول محصول تصفیه هوا را عرضه کردیم.
گرمارودی با اشاره به اینکه پاکشوما در بازار ایران یک برند رقیب دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد سهم بازار لوازم خانگی ایران در اختیار برندهای قاچاق ال جی و سامسونگ قرار دارد. به همین دلیل رقیب دوم پاکشوما قاچاق است.
او با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته تورم ۵۰۰ درصد بوده اما میزان افزایش قیمت لوازم خانگی در همین مدت ۱۵۰ درصد ثبت شدهاست. اظهار کرد: در حال حاضر تلاش داریم تا جایی که ممکن است از تامین کنندگان داخلی بهره ببریم تا از این طریق قیمت تمام شده کالا کمتر شود.