رشد سود عملیاتی بانک صادرات و عملکرد سودآور زیرمجموعه ها
رشد سود عملیاتی بانک صادرات و عملکرد سودآور زیرمجموعه ها

به گزارش سرمایه فردا، وبصادر با تثبیت در محدوده قیمتی ۱۷۰ تومان و حمایت سنگین حقوقی ها در این سطح ارزندگی این نماد را تایید کردند. هرچند نمی تواند رشد سود عملیاتی بانک صادرات و عملکرد سودآور زیرمجموعه های آن را نادیده گرفت.

عملکرد بازار سهام تحت تاثیر سیاست گذاری های دولت، سیگنال بازار ارز، افزایش سرمایه و… قرار گرفته است، به همین دلیل همه بازار یکدست حرکت نمی کنند و تنها نمادهای ارزنده هستند که پتانسیل بالایی برای رشد و حرکت به سمت سقف تاریخی سال ۹۹ دارند.
بانک صادرات با نماد وبصادر از جمله نمادهایی است که به دلیل افزایش سرمایه هایی که در پیش دارد قابلیت بالایی برای رشد دارد. عملکرد این نماد در روزهای اخیر حکایت از این دارد که  معاملات متعادل و مثبتی را در محدوده ۱۷۰ تومان داشته و در این سطح تثبیت کرده و کم کم سیگنال های صعودی در اندیکاتورها نمایان شده است.

رشد سود عملیاتی بانک صادرات
وبصادر با پی بر ایی ۷۶ قابلیت بالایی برای سودآوری دارد. به عبارت دیگر این سهم در ۹ ماهه سال جاری به ازای هر سهم یک تومان سود ساخته است. به نظر می رسد این نماد می تواند در مجمع به اندازه همان سال گذشته سود بسازد. اما به طور قطع افزایش سرمایه شرکت خون تازه ای در رگ های این سهام خواهد بود و کمک می کند تا عقب ماندگی خود در بازدهی را جبران کند. به عبارت دیگر وبصادر در گروه بانکی نسبت به سایر نمادها بازدهی کمتری داشته در حالی که بیشترین شعب بانکی را دارد و به نسبت دارایی های که دارد می تواند بعد از افزایش سرمایه به لیدر جدید گروه بانکی تبدیل شود.

تابلوی معاملات بازار سهام
تابلوی معاملات در روزهای اخیر نشان می دهد که حمایت ۳۴ درصدی ۳ حقوقی‌ پشتوانه معاملات نماد وبصادر بوده است. از طرف دیگر ۸۸ درصد از فروشندگان وبصادر  در هفته های اخیر حقیقی ها بودند و یعنی نماد از ارزندگی بالایی برخوردار است و حقیقتی ها تحت تاثیر فضای روانی حاکم بر اقتصاد کشور وارد صف فروش می شوند تا جایی که قدرت خریدار خیلی کمتر از فروشنده ها ثبت شده است.
با توجه به اینکه بانک صادرات در بهمن ماه سال جاری حدود ۵,۴ هزار میلیارد تومان سود تسهیلات اعطایی و ۴,۲ هزار میلیارد تومان سود سپرده محقق کرده است در یک روند صعودی در برنامه های عملیاتی پیدا کرده است. بنابراین تراز ۱۱ ماهه این بانک در سال جاری مثبت شده و به عددی بالغ بر ۸,۹ هزار میلیارد تومان رسیده است و این موضوع در گزارش ۱۲ ماهه تلفیقی هم می تواند تکرار شود و سهامداران این بانک را سورپرایز کند. برای نمونه سرمایه گذاری توسعه ساختمان سپهر که از زیرمجموعه های بانک صادرات است، در ۱۲ ماهه سال جاری توانسته ۷۱۹ میلیارد تومان سود شناسایی کند که عدد قابل توجهی است.
بانک صادرات در معاملات سه ماهه بازدهی منفی ۱۰ درصد و در یک ساله بازدهی مثبت ۸ درصد ثبت کرده است. به طور قطع این نماد اگر بتواند در کوتاه مدت مقاومت ۱۸۵ تومان را رو به بالا بشکند می تواند در گام نخست تا ۳۲۰ تومان رشد کند و بعد از تثبیت روی این مقاومت مهم در گام دوم می تواند تا ۵۲۰ تومان هم رشد کند.
از نظر بنیادی این نماد قابلیت بالایی برای رشد دارد و از نظر تکنیکال هم افزایش طول میله های سبز اندیکاتور مک دی، کراس کیجونسن زیر ابر قرمز و همچنین نزدیک شدن آر اس آی به سطح ۶۰ درصدی نشان دهنده سیگنال های مثبتی برای رشد سهام وبصادر است و شاید عرضه های چند وقت اخیر فرصت خریدی محسوب می شوند.