آخرین اخبار

جنگ لبنان و اسرائیل

نشریه آمریکایی فارن افرز درباه جنگ لبنان و اسرائیل می‌نویسد: به نظر می‌‌‌رسد دو طرف در مارپیچ نظامی رو به بالا محبوس شده‌‌‌اند. اما هر دو بیشتر از چیزی که از یک جنگ تمام عیار در حال حاضر به دست می‌‌‌آورند، از دست خواهند داد.

ساختارهای مشوق در اسرائیل و لبنان باید هر دو گروه از رهبران را وادار به تنش‌زدایی و انرژی بخشیدن به ترتیبات دیپلماتیک برای بازگرداندن آرامش در مرزها کنند.

تجربه جنگ سال ۲۰۰۶ بین اسرائیل و حزب‌الله و این واقعیت که جنگ لبنان و اسرائیل به طور تصاعدی ویرانگرتر خواهد بود. از نظر تلفات جانی، خسارت‌های جانبی و خطر سرریز منطقه‌ای – دلایل بیشتری برای عقب‌نشینی هر دو طرف ارائه می‌دهد.

به همین دلیل است که مذاکره‌‌‌کنندگان آمریکایی، از جمله عاموس هوخشتاین، فرستاده کاخ سفید، دسترسی ثابت سطح بالا در اسرائیل و لبنان دریافت کرده‌‌‌اند. زیرا آنها برای مذاکره در مورد پارامترهای ترتیبات دیپلماتیک به‌منظور پایان دادن به خصومت‌‌‌ها تلاش می‌کنند.

جنگ لبنان و اسرائیل آغاز می شود؟

پیچیدگی این است که سید حسن نصرالله کارزار حزب‌الله را به جنگ غزه مرتبط کرده است. این امر در عمل جنگ لبنان و اسرائیل منوط به تصمیم‌گیری در مورد رویکرد یحیی سنوار می کند.

ایالات متحده باید به فشار بر اسرائیل برای بیان طرح خود برای پایان دادن به عملیات نظامی علیه حماس و اولویت دادن به غیرنظامیان فلسطینی در غزه ادامه دهد.

چنین پیشرفتی برای امنیت بلندمدت اسرائیل ضروری است؛ چیزی که به نظر می‌رسد رهبران آن که در دام تصمیم‌گیری‌های کوتاه‌مدت گرفتار شده‌اند، قادر به درک آن نیستند.

modir

Recent Posts

پاسخ مپنا به عدم پرداخت سود سهام عدالت

به گزارش سرمایه فردا، طبق اعلام مدیران مپنا حجم مطالبات از دولت، امکان پرداخت سود…

6 ساعت ago

حباب سکه چرا کاهش نیافت

حباب سکه به‌رغم افزایش قیمت جهانی طلا و عرضه بیشتر بانک مرکزی، تمایل چندانی به…

6 ساعت ago

بازدهی شاخص‌های سهامی

با وجود رشد بورس در چند وقت اخیر بررسی‌ها نشان می‌دهد بازدهی شاخص‌های سهامی از…

6 ساعت ago

سیگنال مذاکره با آمریکا

رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با گفتمان تنش‌زدایی، سیگنال مذاکره با آمریکا…

7 ساعت ago

رقم اجاره مسکن در ۱۴۰۳

رقم اجاره مسکن در ۱۴۰۳ حدذود ۴۵ درصد افزایش یافت که خیلی بیشتر از سال…

7 ساعت ago

تحلیل بازار طلای داخلی

تحلیل بازار طلای داخلی حکایت از این دارد که قیمت ها همچنان در اوج قرار…

7 ساعت ago