جزئیات جایگزینی خودروهای فرسوده

جزئیات جایگزینی خودروهای فرسوده

جایگزینی خودروهای فرسوده در تاکسیرانی تهران کلید خورد. بر مبنای این طرح رانندگان می‌توانند با دریافت ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۸ و ۱۴ درصد ثبت نام کنند.

به گزارش سرمایه فردا، یکی از مهمترین اولویت شهرداری تهران مقابله با آلودگی هو با جایگزینی خودروهای فرسوده است. به همین دلیل موضوع نوسازی تاکسی‌های فرسوده را به عنوان یکی از عوامل مؤثر در آلایندگی فصل سرد سال را در اولویت قرار داده است. بنابراین ثبت‌نام خودرو «بی ۵۱۱» برای تاکسی در شهر تهران را در دستور کار قرار داده است.

دریافت خودروی بی ۵۱۱ یکی از گزینه‌های نوسازی برای رانندگان تاکسی در تهران است که سازمان تاکسیرانی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۸ درصد به آنها می‌دهد. همچنین برای اجرای این طرح خودروساز نیز تسهیلات ۳۰۰ میلیونی با کارمزد ۱۴ درصد می‌دهد.

رانندگان متقاضی خودروی بی ۵۱۱ می‌توانند در سامانه نوسازی ثبت نام کنند و نسبت به تهیه خودرو اقدام کنند. در یک ماهه اخیر ۵۰ نفر متقاضی برای دریافت خودروی بی ۵۱۱ در تهران ثبت نام کرده‌اند. بی ۵۱۱ خودروی جدید است و هنوز به عنوان تاکسی در شهر فعال نشده است. از این رو با ورود این خودروها به سطح شهر، ثبت نام متقاضیان بیشتر خواهد شد.

جایگزینی خودروهای فرسوده می ارزد؟

درواقع سدان ۵۱۱ محصولی اقتصادی است که نخستین بار در سال ۱۴۰۰ معرفی شد. اما در آن زمان عرضه محدودی داشت و نتوانست جایگاه خودش را در بازار کشور به دست بیاورد. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. سدان ۵۱۱ هم اکنون در بازار آزاد ایران حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود. به همین دلیل با توجه به اینکه برخی خودروهای اتومات داخلی نیز در همین محدوده قیمت در بازار معامله می‌شوند برخی رانندگان تاکسی نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند.

درحال حاضر یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران برای جایگزینی خودروهای فرسوده طرح عرضه خودرو برقی است. طبق توافق شهرداری تهران جایگزینی خودروهای برقی به صورت تدریجی انجام خواهد شد. بخشی از آن توسط یک خودروساز داخلی تأمین می‌شود و بخشی نیز از طریق خودروهای وارداتی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *