بانک سامان از راه دور در دسترس مشتریان است
بانک سامان از راه دور در دسترس مشتریان است

با افزایش ترافیک و هزینه های رفت و آمد و آلودگی هوا خیلی از مشتریان بانک ها تمایل دارند خدمات خود را غیر حضوری دریافت کنند و بانک سامان با حداقل امکانات مورد نیاز از راه دور در دسترس مشتریان است.

به گزارش سرمایه فردا، در حال حاضر صنعت بانک ها با تحولات جدی روبرو شده و مشتریان به دنبال بانک های می روند که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند، از این رو بانک ها در عرضه و سرعت ارائه خدمات وارد یک فضای رقابتی شده اند، بر همین مبنا تکنولوژی های روز و دردسترس را به خدمت گرفته اند. بانک سامان در ایران جزو بانک های پیشرو در ارائه خدمات غیرحضوری است، به طوری که توانسته با حذف محدودیت‌‌‌‌های زمانی و مکانی برخی خدمات بانکی را از طریق تلفن‌‌‌‌بانک به مشتریان ارائه دهد و علاوه بر صرفه‌‌‌‌جویی در زمان و انرژی مشتریان، امنیت کامل را برای فعالیت های بانکی مشتریان فراهم کند.

تلفن‌‌‌‌بانک سامان برای ارائه خدمات راهنمایی به مشتریان طراحی شده و افراد که دارای حساب‌های بانک سامان هستند پس از درخواست رمز و دسترسی به آن می توانند از باجه‌های بانکداری الکترونیک مستقر در شعبه‌های بانک سامان راهنمایی دریافت کنند، در واقع این مرکز با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی مشتریان به خدمات بانکی راه‌اندازی شده تا از رفتن به شعبه برای انجام کارهای معمول بانکی بی‌نیاز باشند.

خدمت تلفن‌‌‌‌بانک سامان

 مشتریان با استفاده یک خط تلفن ثابت یا همراه و برقراری تماس با شماره‌‌‌‌ ۶۴۲۲-۰۲۱ از خدمت تلفن‌‌‌‌بانک سامان بهره مند می شوند و بدون هزینه‌‌‌‌ امور بانکی همچون اطلاع از موجودی لحظه‌‌‌‌ای سپرده‌‌‌‌ها و حساب‌‌‌‌ های‌‌‌‌ خود، دریافت اطلاعات سه گردش آخر حساب‌‌‌‌های خود در بانک سامان مطلع شوند و خدماتی مانند انتقال وجه (بر مبنای عدد فرم درخواست یا ارقام پیش‌فرض)به حساب‌‌‌‌های سامان دیگران و خود، انتقال کارت به کارت و … را انجام دهند. سقف انتقال‌‌‌‌ وجه روزانه و ماهیانه‌‌‌‌ از طریق بخش تنظیمات تلفن‌‌‌‌بانک قابل کاهش است و برای افزایش سقف باید به یکی از شعبه‌های سامان مراجعه کرد.

دریافت گردش‌‌‌‌ حساب‌‌‌‌ از طریق نمابر تلفن‌‌‌‌بانک سامان تا برای حداکثر ۹۰ روز و استعلام وضعیت چک‌های صادر‌ شده یا واگذار‌شده، ثبت مبلغ و تاریخ هر شماره چک‌‌‌‌ صادر‌ شده برای پیشگیری از سوء‌‌‌‌ استفاده‌‌‌‌های احتمالی و مسدود کردن یک برگه چک برای موارد پیش‌‌‌‌بینی‌نشده از دیگر اقداماتی است که می توان از طریق تلفن بانک سامان انجام داد. همچنین عملیات مسدود کردن کارت‌‌‌‌های برداشت سامان، پرداخت قبض‌های خدمات شهری شامل گاز، برق، تلفن ثابت، تلفن همراه، آب و فاضلاب

این گزارش حاکی است مشتریانی که رمز تلفن‌بانک خود را از شعبه دریافت کرده‌اند از این پس می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به شعب سامان و فقط از طریق ارتباط تلفنی با کارشناسان مرکز خدمات تل بانک ضمن دریافت و کسب اطلاعات خدماتی مانند افتتاح سپرده جدید، انتقال وجه سپرده‌ای، انتقال بین‌ بانکی، انتقال وجه با کارت، مسدودی کارت، مسدود کردن و ثبت مبلغ چک‌های صادره و… را انجام دهند.

بر اساس این گزارش ورود اولیه و استفاده از خدمات درگاه تِل ‌بانک نیازمند ورود شماره مشتری و رمز تلفن‌بانک است که از طریق صفحه‌کلید تلفن امکان‌پذیر شده و تمامی خدمات درگاه از این طریق به مشتری ارائه می‌شود، اما اجرای نهایی برخی از خدمات مستلزم ثبت رمز دوم تلفن‌بانک یا رمز دوم کارت توسط مشتری است.

مشتریان حقیقی سامان با معرفی شماره‌ مشتری خود و تکمیل فرم دستور صدور سامان‌ کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی، می‌توانید رمز تلفن‌بانک خود را دریافت کنند و مشتریان حقوقی سامان نماینده‌ شرکت را در یک نامه رسمی با امضای دارندگان امضای مجاز و مُهر شرکت بعد از معرفی صدور سامان‌کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی رمز تلفن‌بانک را تحویل می‌گیرد.

مشتریان بدون حساب بانکی سامان با تکمیل فرم‌های مشخصات مشتریان حقیقی، فرم دستور افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و فرم شرایط و مقررات انواع حساب‌ها و فرم دستور صدور سامان‌ کارت و اشتراک خدمات بانکداری الکترونیکی، حساب یا سپرده‌ای را افتتاح کرده و پس‌ از ثبت و پذیرش درخواست ، رمز دسترسی به خدمات تلفن‌‌‌‌بانک سامان را دریافت می کند.