آخرین اخبار

بازار جهانی نفت تحت تاثیر مصرف کنندگان آسیایی

بازار جهانی نفت تحت تاثیر مصرف کنندگان آسیایی قرار گرفته است. به طوری که عراق در میان کشورهای صادر کننده نفت به هند ظرف ۹ ماه گذشته رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. یکی از شرکت‌های بین‌المللی که در عرصه پیش بینی عرضه و تقاضای نفت و حجم محموله‌های نفتی فعالیت می‌کند، همچنین اعلام شده که: عراق در میزان صادرات نفت به هند طی ۹ ماه گذشته رتبه دوم را کسب کرده است.
شرکت «کامودیتایز أت سی» در بررسی وضعیت بازار جهانی نفت اعلام کرد: بر اساس آمار صادرات نفتی به هند، روسیه در صادرات نفت خام به این کشور در رتبه اول قرار گرفت. بطوریکه میانگین صادرات مسکو به هند از ژانویه تا سپتامبر ۱٫۷ میلیون بشکه در روز یعنی چیزی معادل بیش از ۴۰ درصد از کل واردات نفت هند بالغ بر ۴٫۳۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

رضد صادرات عراق در بازار جهانی نفت

بر اساس آمار این شرکت، عراق نیز در صادرات نفت خام به هند با صادرات ۹۴۰ هزار بشکه در روز طی ۹ ماه گذشته در رتبه دوم و پس از آن نیز عربستان در رتبه سوم قرار گرفت که در مدت مشابه روزانه ۶۲۳ هزار بشکه نفت به هند صادر کرده است.
این منبع افزود: امارات متحده عربی نیز با صدور ۴۲۳ هزار بشکه در روز، در رتبه چهارم قرار گرفت. پس از آن امریکا با صادرات ۲۱۵ هزار بشکه در روز در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر در رتبه پنجم قرار دارد.
گروه مهندسی انرژی ایتالیایی سایپم اعلام کرد، بر اساس توافق بلندمدت با شرکت سعودی «آرامکو» دو قرارداد برای ساخت پروژه‌های دریایی جدید در سعودی به ارزش یک میلیارد دلار منعقد کرده است. سایپم تأکید کرد، این دو قرارداد شامل امور مهندسی، تدارکات، ساخت و نصب زیرساخت‌ها از جمله خطوط لوله زیر دریا در میدان نفت و گاز «مرجان» و میادین نفتی «زلوف» و «السفانیه» می‌شود.
سایپم در سال ۲۰۲۰ قراردادی ۱۲ ساله با آرامکو برای انجام فعالیت‌های مهندسی و ساخت‌وساز امضا کرد و میانگین سفارش سالانه حدود ۱٫۶۶ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ بوده است.

modir

Recent Posts

پیش بینی احتمال سقوط بیت‌کوین

رابرت کیوساکی اعلام کرده قیمت بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار می رسد اما پیتر…

4 ساعت ago

خسارات مالی تصادفات چقدر است؟

خسارات مالی تصادفات که به بیمه و سیستم سلامت تحمیل می شود بیش از ۱۳…

5 ساعت ago

تسهیلات بانکی کم بهره از اعتبارسنجی تا …

تسهیلات بانکی کم بهره می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی کشور منجر شود. بنابراین، تسهیل…

5 ساعت ago

درآمد شرکت های دانش بنیان ایرانی چقدر است؟

۹ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در ایران وجود دارد، درآمد شرکت های دانش…

6 ساعت ago

امنیت غذایی و حفظ حقوق مالکیت اراضی در زون جنگلی

حفظ حقوق مالکیت اراضی و املاک باید بر روی عبارت نسق زراعی تمرکز کرد که…

8 ساعت ago

جایگاه فرهنگی استاد شجریان

به گزارش سرمایه فردا، مواضع جدی انتقادی استاد شجریان نسبت به حکومت سهم اندکی در…

8 ساعت ago