البرز هوشمندسازی را برای بیمه درمان و خودرو کلید زد
البرز هوشمندسازی را برای بیمه درمان و خودرو کلید زد

به گزارش سرمایه فردا، البرز پیشگام بهبود خدمات و ارزش آفرینی برای سهامداران مدیران شرکت بیمه البرز در سال جاری با تمرکز بر سرمایه گذاری های جدید برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز هوشمندسازی را برای بیمه درمان و خودرو کلید زدند.

البرز پیشگام بهبود خدمات و ارزش آفرینی برای سهامداران
مدیران شرکت بیمه البرز در سال جاری با تمرکز بر سرمایه گذاری های جدید برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز هوشمندسازی این موضوع را برای بیمه درمان و خودرو کلید زدند و تا پایان سال برای تمام حوزه ها آن را اجرایی خواهند کرد که به دلیل تسریع در خدمات رسانی، کاهش هزینه و همچنین جلوگیری از انحراف ارزیابی خسارت ها چشم انداز ارزش آفرینی را برای سهامداران و مشتریان ترسیم کرده است.

بیمه البرز جزو معدود شرکت هایی است که  که در استفاده از هوشمندسازی برای ارائه خدمات پیشرو است و در گام نخست مدیریت این شرکت تصمیم گرفته با هوشمندسازی خدمات مصرف کاغذ را از فرایند اداری حذف کند به همین دلیل امضای الکترونیکی را برای آن تعریف کرده اند.
به طوری که در بخش درمان و خودرو سامانه ثبت خسارت و پرداخت خسارت آنلاین را رونمایی کند که در بخش خسارت خودرو هر کسی می تواند در ۱۵ دقیقه اطلاعات را بارگذاری کند و بعد از آن تمام فرایند ثبت خسارت، تأیید توسط کارشناسان و پرداخت آن در کمتر از یک ساعت زمان می‌برد.
روی کنترل نسبت خسارت تاثیر بسزایی داشته، چراکه سامانه جدید بیمه البرز به‌صورت هوشمند کنترل و نظارت بر فرایند ثبت و پرداخت خسارت را بر عهده دارد. در واقع در بخش درمان تا به امروز جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق پلتفرم برخط خدمت می‌گیرند و این مهم ارتقاء کیفیت خدمات دهی و جلوگیری از انحرافات و تخلفات را رقم زده است.
همچنین این شرکت با اجرای برنامه، سیاست ها  و سرمایه‌گذاری برای هوشمندسازی عملیات بیمه‌گری هم اکنون  ۲۰ درصد نسبت خسارت را داده که رقم قابل توجه و متفاوت نسبت به سال‌های گذشته به شمار می رود.
از طرف دیگر شفافیت و منفعت اخیر البرز از هوشمندسازی، الکترونیکی و برخط شدن خدمات  نشات می گیرد. به طوری که تخلف، تقلب یا انحرافات احتمالی سابق در خدمات هوشمندسازی حذف شده و منجر به کاهش هزینه در بیمه البرز شده است، به طوری که بازدهی بالاتر از سال های گذشته را در پی داشته است و از آنجایی که طبق سیاست مدیران این شرکت این روند هوشمندسازی همچنان ادامه دارد تا پایان سال جاری تمامی فعالیت‌های البرز اعم از صدور و خسارت درمان بر پلتفرم هوشمند انجام خواهد شد.
این اقدام مدیران بیمه البرز در بلندمدت منجر خواهد شد ارزش بیمه البرز  روی تابلوی بورس افزایش یابد، زیرا سیاست هوشمندسازی نه تنها منجر به تسهیل خدمات دهی به مشتریان شده زمینه کاهش هزینه و افزایش حاشیه سود را به همراه داشته است، از این رو ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومانی شرکت در بورس به نسبت سرمایه گذاری ها رشد خواهد کرد. همچنین درآمد شرکت به دلیل افزایش مشتریان در نتیجه تسهیل در پرداخت خسارت و جلوگیری از انحراف ارزیابی ها رشد خواهد داشت. بنابراین در آینده نه چندان دور جزو برترین های صنعت بیمه خواهد بود.  میزان رشد نرخ تورم و دارایی هایش، هماهنگی وجود ندارد.
در واقع بیمه البرز برنامه‌هایی به جهت تقویت مارکت داشته، زیرا بیمه البرز از نظر دارایی بیش از ۳۵ الی ۴۰ همت دارایی داشته و به دنبال این است تا کیفیت شرکت در عملیات بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری افزایش داده شود. نسبت به  میزان رشد نرخ تورم و دارایی هایش، هماهنگی وجود ندارد. بنابراین برنامه‌هایی به جهت تقویت مارکت داشته زیرا بیمه البرز از نظر دارایی بیش از ۳۵ الی ۴۰ همت دارایی داشته و به دنبال این است تا کیفیت شرکت در عملیات بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری افزایش داده شود.