افزایش سرمایه بانک مهر اقتصاد به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد
افزایش سرمایه بانک مهر اقتصاد به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد

به گزارش سرمایه فردا، شمسی نژاد با بیان اینکه تا پایان سال آینده افزایش سرمایه بانک مهر اقتصاد به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: در شرایط کنونی این برنامه با سودآوری که امسال بانک داشته و همچنین با همت سهامداران عمده بانک، انجام می شود.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه تقریبا در دو سال اخیر اقدامات موثری انجام شده است، گفت: برای نمونه افزایش سرمایه بانک در این دو سال از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در یک مرحله به ۳۶۰۰ و در مرحله بعد به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
شمسی نژاد با بیان اینکه دو هفته گذشته افزایش سرمایه بانک ثبت شده و به ۸۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی برنامه ما این است که با سودآوری که امسال بانک ساخته و همچنین با همت سهامداران عمده بانک، سرمایه بانک را به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که به یکی از بانک های قویدر حوزه بازار سرمایه تبدیل شود.
او با تاکید بر اینکه منابع بانک از ۷۴ هزار میلیارد تومان به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: بیشترین رشد جذب منابع بانکی مربوط به مهر اقتصاد ایران بوده که ۲۵۰ درصد بوده است و تعداد وام های اعطایی بانک هم رشد داشته و سال گذشته رکورد ۳ میلیون فقره وام ثبت شد و امسال هم تاکنون به ۳ میلیون و ۲۰۰ فقره وام اعطا شده و تا پایان سال پیش بینی می کنیم به ۳ میلیون و ۴۰۰ فقره برسد که ارزش آن به ۲۰۰ میلیارد تسهیلات خواهد بود.
او با تاکید بر اینکه معوقات بانکی در یک سال گذشته کمتر از یک درصد بود و در یک روند تدریجی به ۳۲ دهم درصد رسیده که کمترین معوقات در نظام بانکی است، اظهار کرد: همچنین با وجود اینکه محور برنامه های بانک مهر سودآوری نیست در سال جاری سودآوری بانک افزایش یافته، به طوری که از سود ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ به سود ۷۴۰۰ میلیارد تومانی تا کنون رسیده و تا پایان سال به ۸ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و از آنجایی که این سود تقسیم نمی شود و به سرمایه بانک اضافه می شود.
شمسی نژاد با تاکید بر اینکه در حوزه مانده سپرده ها ۱.۴ درصد شبکه بانکی بود و حالا به ۳ درصد رسیده است، تصریح کرد: برنامه ما این است که در کوتاه مدت به ۵ درصد و در میان مدت به ۱۰ درصد برسد و امسال در مانده سپرده ها در رتبه دوازدهم شبکه بانکی قرار دارد و این مسئله تحت تاثیر این است که بانک های دیگر با همه عقود کار می کنند و بانک مهر تنها در قرض الحسنه سپرده گیری می کند.
او با اشاره به اینکه امسال در ۹ ماهه بانک رشدی ۶۰ درصدی در منابع داشته است، تصریح کرد: هم اکنون در بین ۳۰ بانک و موسسه، مهر اقتصاد در رتبه هفتم قرار دارد و در تغییرات مانده سپرده بانک مهر رتبه نخست را دارد و در ماندن تسهیلات نیز در پایان آذر ماه ۱۹۰ هزار میلیارد تومان است و مهر اقتصاد در رتبه ۴ نظام بانکی قرار گرفته است.
او با تاکید بر اینکه بانک مهر با ۵۴۰ شعبه رتبه ۹ را در بین بانک ها دارد، گفت: در کشورهای پیشرفته به دلیل اینکه در شعب خدماتی مانند بیمه و سرمایه گذاری انجام می شود شاخص میانگین نفرات در شعب ۱۶ نفر است و در بانک مهر زیر ۵ نفر است که نشان می دهد که با کمترین نفرات فعالیت داریم زیرا در کشور هم این شاخص ۱۰ نفر است. این مسأله ناشی از این است که بیشترین خدمات به صورت آنلاین انجام می شود به طوری که ۵۰ درصد تسهیلات هم اکنون به صورت آنلاین پرداخت می شود و برای تقویت آن با همکاری وزارت اقتصاد و همراه اول قصد داریم که حتی سیم‌کارت به عنوان وثایق پذیرفته شود و در این اکوسیستم هرگونه دارایی که به عنوان وثیقه امکان پذیرش داشته باشد اجرایی خواهد شد.
او با اشاره به اینکه سرانه سپرده به شعب در بین بانک ها رتبه ۱۴ را داریم، اظهار کرد: همچنین نسبت تعداد نفرات به شعب در رتبه ششم قرار داریم به طوری که به نسبت هر کارمند ۸۰ میلیون تومان سپرده گذاری وجود دارد که عدد بسیار بزرگی است.
او با بیان اینکه سال آینده با فضای قرض الحسنه با تکیه بر بازاریابی که داریم شرایط خوبی خواهیم داشت، اظهار کرد: امسال توانستیم که در بیمه ها هم با تکیه همین قرض الحسنه را رونق دهیم و طرحی داریم که بیمه حوادث را برای تمام ساختمان های کشور اجرا کنیم.