اساسنامه بانک های فرض الحسنه در آبان ماه تعیین تکلیف شد
اساسنامه بانک های فرض الحسنه در آبان ماه تعیین تکلیف شد

خاندوزی گفت: اساسنامه بانک های فرض الحسنه در آبان ماه تعیین تکلیف شد که با همکاری شورای پول و اعتبار و بانک داری اسلامی انجام شد که باعث ریل گذاری برای ایجاد فضای رقابت برای کاهش کارمزهاست که در نتیجه اقدامات دو سال اخیر بدست آمده است.

به گزارش سرمایه فردا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین رونمایی از وام قرض الحسنه بدون کارمزد بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه ما در ستاد اقتصادی دولت در راستای هدف گذاری ایجاد عدالت مالیت چاره ای جز دسترسی عموم مردم به خدمات مالی را ارزانتر، سهل تر و بیشتر کنیم، گفت: تمام تلاش های که در وزارت اقتصاد و امور دارایی صورت گرفته از سامانه ستاره تا سفته و برات و تسهیلات خرد بدون ضامن در جهت عدالت مالی و دسترسی مردم به خدمات مالی بوده است.
احسان خاندوزی با بیان اینکه امسال تو اتفاق مهم در این زمینه رخ داده است، افزود: شهریور ماه فرآیندهای اخذ کارمزد از مدل یکپارچه ۴ درصدی خارج کنیم و آنچه امروز می بینم یکی از ثمرهای آن است و زودتر از این هم وجود داشت که بانک رسالت فرض الحسنه بدون کارمزد را اجرا کند.
او افزود: اساسنامه بانک های فرض الحسنه در آبان ماه تعیین تکلیف شد که با همکاری شورای پول و اعتبار و بانک داری اسلامی انجام شد که باعث ریل گذاری برای ایجاد فضای رقابت برای کاهش کارمزهاست که در نتیجه اقدامات دو سال اخیر بدست آمده است.
او با تاکید بر اینکه در پایان سال ۲.۵ درصد کل نقدینگی مشمول سپرده های بانک های فرض الحسنه بود، اظهار کرد: اما در حال حاضر میزان سپرده بانک های فرض الحسنه به سرعت در حال افزایش یافته است. به طوری که و در پایان شهریور سال جاری این رقم به ۴.۲ درصد رسید.
وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه بانک مهر از از یک میلیون فقره تسهیلات به بالای سه میلیون فقره تسهیلات رسیده است، اظهار کرد: این بانک در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ترش ۹۰ درصد رشد عملکرد داشته است و سرمایه بانک در دو مرحله از ۲۵۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان و امسال به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده توجه ویژه سیاست گذاران به تسهیلات قرض الحسنه است. ما باید پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خرد از سقف ترازنامه بانک‌ها خارج شود، 
او  در خصوص قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: ماده ۲۴ قانون تسهیل کسب و کار نیازمند آیین‌نامه‌ای بود که در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و در دستور کار هیات وزیران قرار دارد و در آذرماه نهایی و تصویب می‌شود.
خاندوزی درباره سبد سهام عدالت نیز اظهار کرد: به محض اینکه وزارتخانه‌های مرتبط موافقت کنند که چه سهامی در این سبد قرار بگیرد، آیین نامه جهت پرداخت به ذی‌نفعان و جمعیت مشمول یارانه تحت پوشش نهادهای حمایتی به اجرا می‌رسد. این آیین نامه آماده اجراست و منتظریم وزارتخانه‌ها سهام مورد نظر خود را اعلام کنند.