ارزیابی صورت های مالی شش ماهه بیمه ملت
ارزیابی صورت های مالی شش ماهه بیمه ملت

ارزیابی صورت های مالی شش ماهه بیمه ملت حکایت از این دارد که این شرکت در بخش عملیاتی و همچنین فروش حق بیمه گزارش های خوبی ثبت کرده است.

ارزیابی عملکرد بیمه ملت با نماد ملت حکایت از این دارد که این شرکت در ۶ ماهه سال جاری توانسته رشدی ۲۳۵ درصدی در سود خالص ایجاد کند، به طوری که سود شرکت از ۵۴.۵ میلیارد تومان به ۱۸۲.۸ میلیارد تومان رسیده که بر مبنای آن سود هر سهم از ۱۸ ریال به ۶۱ ریال افزایش داشته است.

بر مبنای صورت های مالی شش ماهه، این شرکت امسال ۱۴۳۴ میلیارد تومان درآمد داشته که به نسبت درآمد ۹۵۴.۸ میلیارد تومانی شش ماهه سال گذشته توانسته رشدی ۵۰ درصدی ثبت کند و درآمد حاصل از سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای هم رشدی ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و از ۱۰۵.۴ میلیارد تومان به ۱۶۰.۸ میلیارد تومان رسیده، اما در بخش اتکایی تغییری حاصل نشده و سایر درآمدهای بیمه ای هم با رشدی ۱۴۷ درصدی از ۲۴.۱ به ۵۹.۶ جهش داشته است.

تراز مثبت بالای بیمه ملت

ارزیابی صورت های مالی شش ماهه بیمه ملت در بخش خسارت ها نشان داد، که مبلغ پرداختی در ۶ ماهه نخست سال جاری ۹۴۲.۷ میلیارد تومان ثبت شده است. در حالی که سال گذشته ۸۹۴.۷ میلیارد تومان بوده است. این نشان دهنده تغییری ۵ درصدی است. همچنین به نسبت رشد حق بیمه صادره افزایش ۵ درصدی در خسارت های پرداختی نشان دهنده تراز مثبت بالای بیمه ملت است.

هرچند سایر هزینه های بیمه ای با رشدی ۱۲۳ درصدی مواجه شده و از ۲۰۵ میلیارد تومان به ۴۷۵ میلیارد رسیده است. سایر هزینه های بیمه ای هم با رشدی ۱۰۲ درصدی از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۴۰۴ میلیارد تومان ثبت شد.

با این حال سود ناخالص فعالیت های بیمه ای از ۱۵.۷ میلیارد تومان به ۲۵۴.۳ میلیارد تومان افزایش یافت. فعالیت های بیمه‌ای با رشدی ۱۷۱۹ درصدی رکورد ثبت کرد. همچنین با کسر هزینه های اداری و عمومی که در ۶ ماهه نخست سال جاری رشدی ۵۰ درصدی داشته است.

سود عملیاتی براساس ارزیابی صورت های مالی شش ماهه بیمه ملت

براساس ارزیابی صورت های مالی شش ماهه بیمه ملت میزان سود عملیاتی شرکت در نیمه نخست سال جاری ۱۵۶.۳ میلیارد تومان ثبت شد. در حالی که سال گذشته درآمد این بخش ۳۲.۹ میلیارد تومان بود و این حکایت از رشدی ۳۷۵ درصدی دارد.

در سالیر بخش ها هم وضعیت شرکت از این قرار است که ۲۷۵.۷ میلیارد تومان موجودی نقد دارد که نسبت به صورت های مالی سال گذشته افتی ۲ درصدی داشته است. اما مطالبه شرکت از بیمه گران و بیمه گران اتکایی رشدی ۱۸۳ درصدی کسب کرد. مطالبه از بیمه‌گران از ۱۱۸ میلیارد تومان به ۲۳۴ میلیارد تومان رسیده است. مطالبه از نمایندگان هم از ۱۹۴۰ میلیارد تومان به ۲۳۹۱ میلیارد تومان رسیده که در این بخش هم رشدی ۲۳ درصدی ایجاد شده است.

در بخش سرمایه گذاری در املاک عملکرد شرکت تغییری نداشت. در بخش اوراق هم سرمایه گذاری شرکت افتی ۲ درصدی داشته و از ۳۲۳۲ میلیارد تومان پایان شهریور ۱۴۰۱ به ۳۱۳۱ میلیارد تومان در پایان شهریور سال جاری رسیده است.

بر همین مبنا گزارش دارایی های مشهود شرکت تغییری نداشته و همچنان روی ۲۰۵۳.۴ میلیارد تومان ثابت مانده است. اما دارایی های نامشهود رشدی ۴۲ درصدی داشت. برآیند سرمایه گذاری شرکت افزایش ۷ درصدی در مجموع دارایی های شرکت بوده که از ۹۹۱۲.۲ میلیارد تومان به ۱۰۶۳۶.۲ میلیارد تومان رسیده است.

وضعیت تابلوی بیمه ملت حکایت از این دارد که معاملات سهم نسبت به نوسانات شاخص بورس کمتر آسیب دیده است. به طوری که در ۹ ماهه حدود ۲۴ درصد و در سه ماهه ۲ درصدی بازدهی مثبت ثبت کرد. با توجه به گزارش های خوبی که این شرکت روانه کدال کرد. پیش بینی می شود در روند صعودی شاخص رالی صعودی این سهم جهشی باشد.