کگهر در مهرماه ۸۴۰ درصد رشد درآمد زایی داشته است
کگهر در مهرماه ۸۴۰ درصد رشد درآمد زایی داشته است

نماد کگهر در مهرماه ۸۴۰ درصد رشد درآمدزایی داشته پیش بینی می شود که در سال مالی جاری رکود خوبی در درآمدزایی کسب کند.

به گزارش سرمایه فردا، شرکت گهر زمین با نماد کگهر در ماه های اخیر با وجود افت شاخص کل بورس معاملات رنجی را دنبال کرده و در محدوده حمایتی سطح قیمتی سهم را حفظ کرده است و در حال حاضر هم افزایش سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی از محل  مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ثبت کرده که با اجرای آن میزان سرمایه شرکت از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و این مساله به شرکت در اجرای پروژه های توسعه ای کمک خواهد کرد.

از نظر عملکردی هم طبق گزارش های منتشر شده در کدال این سهم در ۹ ماهه توانسته به ازای هر سهم ۴۴۴ تومان سود بسازد در حالی که در ۱۲ ماهه سال مالی پیش این نماد به ازای هر سهم ۴۶۸ تومان سود ساخته بود و این رشد سودسازی منجر شده تا پی بر ایی سهم کمی بهبود پیدا کند.

همچنین طبق گزارش دهه ماهه شرکت تا پایان مهر ماه ۳۲۸۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۸ درصدی ثبت کرده است که بخش عمده ای این افزایش درآمد ناشی از عملکرد مهرماه کگهر بوده است، به طوری که درآمد آن با رشدی ۸۴۰ درصدی به ۳۳۲۸ میلیارد تومان رسیده است.

عملکرد شرکت های معدنی در سال جاری حکایت از این دارد که همه آنها نتوانسته اند رشد درآمد داشته باشند و حتی برخی نیز با افت تولید و درآمد روبرو بوده اند که بخشی از این مساله ناشی از افت تقاضا در بازارهای جهانی بوده است و از طرف دیگر بازار داخلی هم با ظرفیت محدودی روبرو است به همین دلیل رقابت در بورس کالا توسط عرضه کننده ها زیاد است و عمدتا بیشترین فروش توسط شرکت هایی انجام می شود که محصولات با کیفیت را با قیمت رقابتی عرضه کنند. شرکت گهرزمین از جمله شرکت های معدنی بوده که همواره در بازار با تقاضای خوبی روبرو است، به همین دلیل تغییر وضعیت بازار جهانی نتوانسته روی درآمد این شرکت تاثیر منفی بگذارد.

طبق گزارش عملکرد مهرماه شرکت گهر زمین حدود ۲۸۱۲ میلیارد تومان درآمد از محل فروش داخلی و ۵۱۵ میلیارد تومان از محل صادرات داشته است که در بازار داخلی بیشترین فروش آن مربوط به کلوخه سنگ آهن به ارزش ۱۲۸۰ میلیارد تومان بوده است و بعد از آن بیشترین درآمد شرکت از محل گندله بورس کالا با ارزش ۶۸۸ میلیارد تومان و کنسانتره بورس کالا با ارزش ۵۶۵ میلیارد تومان بوده است.

در عملکرد هفت ماهه هم این شرکت ۳۹۸۳ میلیارد تومان صادرات و ۲۸۷۸ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است که بیشترین آن مربوط به عرضه بورس کالای گندله بوده که درآمدی ۱۵۲۹۹ میلیارد تومانی بوده و بعد از آن بیشترین درآمد شرکت از محل فروش کنسانتره بورس کالا با ارزش ۵۹۸۴ میلیارد تومان، کلوخه سنگ آهن ۴۶۷۴ میلیارد تومان بوده است.

در حال حاضر از نظر تکنیکال این نماد کف سازی کرده و یک سطح حمایتی خوبی را ساخته است و از طرف دیگر تقاضا برای خرید این سهم بیشتر از میزان عرضه است، همچنین وضعیت اندیکاتورها حکایت از این دارد که مک دی گارد ورود پول به سهم گرفته و آر اس آیی هم در محدوده ۵۰ قرار دارد که نشانه آمادگی سهم به رشد است، از این رو پیش بینی می شود که به زودی وارد یک روند صعودی شود.