هدف بانک سینا بانکداری اجتماعی است
هدف بانک سینا بانکداری اجتماعی است

غلامرضا فتحعلی با اشاره به موفقیت بانک سینا در طرح تسهیلات فرزندآوری نسبت به سایر بانک ها گفت:هدف بانک سینا بانکداری اجتماعی است و برای آن جامعه هدف و محصولات تعیین شده اند.

به گزارش سرمایه فردا، مدیرعامل بانک سینا در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ضمن اشاره به اینکه نقش رسانه در پل ارتباط بین بنگاه های اقتصادی و جامعه بسیار موثر است، گفت: همچنین در شفافیت و مدیریت بحران عملکرد موثری می توانند داشته باشند.

غلامرضا فتحعلی با بیان اینکه بانک سینا در بازار سرمایه، بازار پول و … حضور فعالی دارد،افزود: اما با وجود شایستگی ها در حوزه کسب و کار نقش چندانی ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم شروع خوبی را در این بخش داشته باشیم و حق مطلب را ادعا کنیم.

او با تاکید بر اینکه موسسه مالی و اعتباری سینا سال ۶۴ شکل گرفت و سال ۸۶ وارد بورس شده است، گفت: این موسسه سال ۸۷ تبدیل به بانک شد و در حال حاضر حدود ۳۲۴ شعبه و باجه در سراسر کشور دارد که ۳۰ درصد آن در تهران مستقر هستند.

آمایش سرزمینی برای چیدمان شعب بانک سینا

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه عمده دفاتر شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در تهران است، تصریح کرد: با این قصد داریم یک آمایش سرزمینی برای چیدمان شعب بانک سینا داشته باشیم هرچند برای بانک هزینه ساز است.

فتحعلی با تاکید بر اینکه عملکرد بانک سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که رشدی ۲۷ درصدی ثبت کرده است، تصریح کرد: همچنین از محل ۳۲ درصد منابع درآمدی اعتباراتی را برای مسیولیتهای اجتماعی و همچنین کاهش هزینه های سربار در نظر گرفته ایم.

او با اشاره به اینکه برنامه ما ایجاد ارزش افزوده در سه سال آینده است،اظهار کرد: یکی از مهمترین فاکتورها برای بانک ها اعتبار سنجی و اجرای مصوبات اجرایی است که بانک سینا عملکرد خوبی در این بخش داشته است.

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه تلاش داریم رقابت پذیری را همچنان داشته باشیم، اظهار کرد: سال گذشته توانستیم ۱۵۰ درصد پوشش بودجه ای داشته باشیم. در واقع هزار و صد میلیارد تومان درآمد داشتیم و به دلیل اینکه ۶۰ درصد آن از طریق درآمد عملیاتی بود با کیفیت محسوب می شود.

فتحعلی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش درآمد عملیاتی هستیم، گفت: بخشی از درآمدهای بانک به صورت مشا و از محل سپرده هاست که باید آن را احصا کنیم و بخشی از درآمد های بانک غیرمشا و مربوط به سهامداران است و نسبت این درآمدها در بانک سینا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱ بود و در سال ۱۴۰۱ به ۱۹ رسید و همین موضوع منجر به انتفاع برای سهامداران می شود.

او با تاکید بر اینکه بانک سینا در سود سپرده ها مطابق مصوبات بانک مرکزی عمل می کند و به نوعی در مدیریت هزینه سپرده ها در بین بانک ها شاگرد اول است، گفت: ما بانکداری می کنیم و با توجه به اینکه مدیریت و مهندسی مالی در بانک ها اهمیت بالایی برای ایجاد تراز مثبت دارد و ما این سیاست ها را دنبال می کنیم.

او با تاکید بر اینکه مدیریت بانک ها با سایر بنگاه های اقتصادی متفاوت هستند، اظهار کرد: بانک ها هر سه سال با یک تحول روبرو می شوند و ما بر همین مبنا طرح تحول کسب و کار را مطرح کرده ایم.

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه هدف ما این است که بانک سینا نسبت به شاخص های بانک مرکزی برتر باشد و ذینفعان بانک هم راضی باشند، گفت: سود تلفیقی بانک در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود که اختلاف زیادی با سال های قبل تر داشت و همین رویه را در سال آینده دنبال می کنیم.

فتحعلی با تاکید بر اینکه کفایت سرمایه برای بانک ها جزو شاخص های بین المللی محسوب می شود، اظهار کرد: در حال حاضر بانک سینا از نظر کفایت سرمایه در موقعیت مطلوبی برخوردار است.

تسهیلات فرزندآوری بانک سینا

او با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات فرزندآوری بانک سینا بیشترین رشد و پوشش تسهیلات نسبت به سایر بانک ها داشته است، اظهار کرد: این به معنای این است که بانک سینا با مهندسی مالی هم در مسئولیت اجتماعی و هم در سودسازی موفق بوده است.

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در بخش قرض الحسنه اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم، گفت: همچنین در زمینه مسکن ملی تفاهم‌نامه ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرده ایم که بر مبنای آن تامین مالی ساخت ۱۶ هزار واحد مسکن انجام شود.

فتحعلی با اشاره به اینکه بانک سینا در سال گذشته عملکرد خوبی در بورس داشته است، گفت: با توجه به اینکه قیمت سهام برای ما خیلی مهم است امیدواریم با کمک سهامداران عمده اتفاقات خوبی را امسال رقم بزنیم.

او با تاکید بر اینکه طرح کسب و کار در ۵ فرایند تعریف شده که در سه سال دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: دو راهبرد داریم که کسب و کار را توسعه دهیم و بر مبنای نگاه سهامداران و نگاه مردم به بانک و قابلیت بانک خطوط دست بندی شده است. همچنین بانکداری دیجیتال که دنبال یه سمت آن رفته اند حرکت کرده ایم تا بتوانیم قیمت تمام شده خدمات را کاهش دهیم.

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه جانمایی شعب را در سه سال آینده اصلاح خواهیم کرد، تصریح کرد: همچنین در ارائه خدمات از روانشناسی رنگ و استفاده از فضای سبز بهره برده ایم.

بانکداری اجتماعی را دنبال می کنیم

او افزود: به طور جدی بانکداری اجتماعی را دنبال می کنیم که در طرح فرزندآوری خودمان را ثابت کرده ایم ، در شرایط کنونی برای این نوع بانکداری جامعه هدف را تعیین کرده ایم و هوشمندی بازاریابی و تعیین محصولات براساس ذائقه مشتریان تعیین کرده ایم.

او با اشاره به اینکه بانک ها سه کانال شعبه، بانکداری دیجیتال و بانکداری الکترونیک دارند، گفت: فرق بین بانکداری دیجیتال و بانکداری الکترونیک این است که در بانکداری دیجیتال زمان حذف می شود و به صورت ۲۴ ساعت خدمات ارائه دهد.

فتحعلی با بیان اینکه شعبات را می خواهیم به سوپرمارکت مالی تبدیل کنیم، تصریح کرد: هدف ما این است که خدمات مالی را به پلتفرم منتقل کنیم و سرزمین هوشمند سینا هم به صورت پلتفرمی تعریف کرده ایم بر مبنای همین پروژه های بانک میزان سود سه سال آینده بانک پیش بینی شده است.