۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گاز پیش‌بینی شد
۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گاز پیش‌بینی شد

مجید چگینی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در بخش گاز پیش‌بینی شده است، گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی و سرمایه خارجی انجام می شود. همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز پروژه ها از منابع داخلی شرکت استفاده خواهد شد.

به گزارش سرمایه فردا، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه سه میلیارد متر مکعب برای افراد خوش مصرف گاز تخفیف در نظر گرفته شد، گفت: این روند در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد
مجید چگینی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری تکالیف ۴۹ هزار میلیارد تومانی انجام شد، افزود: در سفر ریاست جمهوری گازرسانی رایگان به خانواده های بهزیستی و کمیته انجام شد. همچنین مصوبات استانی برای تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی در استانهای کم برخوردار در دست اقدام است.
او با تاکید بر اینکه امسال پروژه‌های زیادی برای انتقال گاز داریم، تصریح کرد: امسال تکمیل فاز یک و دو پالایشگاه گاز ایران انجام خواهد شد. در مجموع ۱.۴ میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری پروژه‌های شرکت ملی گاز است.
چگینی با اشاره به آغاز حرکت توسعه ای شرکت ملی گاز اظهار کرد: سرعت اجرای پروژه ها در حال حاضر خوب است. همچنین با توجه به سیاست کلی نظام و ابلاغ ریاست جمهوری حمایت ما از شرکتهای دانش‌بنیان ادامه دارد. از این رو به دنبال تامین اقلام راهبردی خود از این شرکت‌ها هستیم.
او با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه سالانه حدود ۱.۲ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کرده است، گفت: سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی گاز پیش‌بینی شده است. حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی و سرمایه خارجی انجام می شود. همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز پروژه ها از منابع داخلی شرکت استفاده خواهد شد.