گواهی کیفیت REACH برای کنترل مخاطرات برخی مواد شیمیایی
گواهی کیفیت REACH برای کنترل مخاطرات برخی مواد شیمیایی

به گزارش سرمایه فردا، فخیمی گفت: گواهی کیفیت REACH برای کنترل مخاطرات برخی مواد شیمیایی ارائه می شود. از این طریق شرکت‌ها می توانند به راحتی صادرات کنند.

پدرام فخیمی مدیر مهندسی بازرسی خدمات با اشاره به اینکه محافظت از سلامت انسان و محیط زیست در جریان استفاده از مواد شیمیایی اهمیت بالایی دارد، گفت: گواهی کیفیت REACH برای کنترل مخاطرات برخی مواد شیمیایی ارائه می شود. در حال حاضر شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی می توانند به منظور تسهیل امور صادرات خود، نسبت به اخذ گواهی ریچ اقدام کنند.
وی همچنین تاکید کرد در صورتی که حجم تولید هر ماده ای که در ساخت یک محصول حاوی مواد شیمیایی (مانند اسباب بازی، وسایل الکتریکی و غیره) استفاده می شود. در واقع از ۱ تن در سال بیشتر شود باید گواهینامه انطباق REACH داشته باشد.

اهمیت گواهینامه انطباق REACH

او در ادامه تصریح کرد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از سال گذشته نسبت به مشاوره و اخذ گواهی یاد شده جهت شرکت های متقاضی اقدام می نماید. دارا بودن گواهینامه REACH برای صادرات برخی محصولات شیمیایی به عنوان یک الزام محسوب می شود.

فخیمی در جایی دیگر اشاره نمود که شرکت بازرسی کیفیت علاوه بر گواهی REACH از طریق انعقاد قرار داد با شرکت های حائز صلاحیت در‌ سطح اتحادیه اروپا طی سال های اخیر در زمینه صدور گواهی CE نیز فعالیت می کند که گواهی اخیر جهت صادرات محصولات تولیدی به اغلب کشورهای خارجی ضروری است.

فخیمی در پایان اشاره کرد که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران علاوه بر خدمات یاد شده، با بهره گیری از مدرسین مجرب و متخصص خود در زمینه برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با حوزه های NDT، ADVANCED NDT، CIVIL، ELECTRICAL و MECHANICAL جهت شرکت های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز اقدام می کند.