آخرین اخبار

شرط کاهش قیمت خودرو

به گزارش سرمایه فردا، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: با توجه به اینکه برخی اعضای انجمن واردکنندگان خودرو خودشان مونتاژکار هستند. به همین دلیل منافع مونتاژکاران را همیشه در نظر می‌گیرند. در حال حاضر عضویت در مجمع واردکنندگان خودرو بر مبنای مجوز واردات امکان‌پذیر است. اما برخی از آنها تحت شرایطی وارد مونتاژ شدند. این مسأله تعارض منافع ایجاد می‌کند. بنابراین در مقابل واردات که کاهش قیمت خودرو ایجاد می‌کند ایستادند.

خسروانی درباره تنظیم بازار خودرو تصریح کرد: تا زمانی که خودرو کالای سرمایه‌ای است نمی‌توان با افزایش تیراژ تولید قیمت را کنترل کرد. در شرایط کنونی بهترین راهکار برای تنظیم بازار خودرو آزادسازی قیمت خودرو و آغاز واردات خودرو است.

او با تاکید بر اینکه هر زمان که قیمت بالا می‌رود کاهش میابد، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات کشف قیمت بورس این است که عرضه در وضعیت انحصاری قیمت را بالاتر از نرخ مصوب رسمیت می‌بخشد. سپس همان خودرو قیمت بورس در بازار آزاد بازهم با رشد قیمت مواجه می‌شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره دغدغه مردم برای واردات خودروهای کارکرده تصریح کرد: در حال حاضر اینکه گفته می‌شود خودروهای کارکرده ممکن است با قطعات تقلبی وارد شود یا حتی خودرو دزدی وارد شود دغدغه درستی نیست. چراکه نخست میزان واردات خودروهای کارکرده قطعا زیاد نیست و حتما براساس معیارهایی فنی واردات می‌شود. دوم اینکه هدف واردات خودرو کارکرده تعدیل قیمت است. بنابراین منافع اجرای این مصوبه از مضرات آن بیشتر است.

خسروانی با تاکید بر اینکه ۷۰ هزار خودرو صفر در خانه‌ها دپو هستند که حتی برای دریافت خلافی مراجعه نکردند، اظهار کرد: این موضوع تحت تاثیر انحصاری بودن بازار خودرو رخ داده است. به طور قطع بعد از اینکه بازار خودرو به تعادل رسید لزومی ندارد خودرو کارکرده واردات شود. اما در موقعیت کنونی واردات آن یک ضرورت محسوب می‌شود.

آیا کاهش قیمت خودرو اتفاق می‌افتد؟

در ادامه خسروانی موانع کاهش قیمت خودرو تصریح کرد: در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه و قیمت بازار مشکل اصلی خودرو است. اگر قرار باشد خودروهای تولید داخل از زیان خارج شوند. و قیمت کارخانه به بازار برسد باید از مسائلی مانند صنعت دولتی و پشت پرده فاصله گرفت. به‌طور قطع در مقطع کنونی افزایش واردات خودرو به کشور کمک می‌کند بازار به سمت آزادسازی قیمت خواهد رفت.

او با تاکید بر اینکه یکی از عوامل توقف واردات خودرو حرکت برخی واردکنندگان به سمت مونتاژ بود، گفت: تعارض منافع منجر به توقف واردات خودرو شد. در حال حاضر باید سیاست‌گذاران به سمت ایجاد بازار رقابتی بروند.

این کارشناس خودرو با اشاره به اینکه برخی به خاطر پول درباره خودرو حرف می‌زنند، گفت: این حباب خودرو باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود. از طرف دیگر واردات خودرو آسیبی به قیمت مونتاژکاران هم نمی‌زند حتی آنها می‌توانند ۲۰ درصد سود ببرند. از طرف دیگر سیاست واردات خودرو کارکرده قابل تغییر است.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

9 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

10 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

11 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

12 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

12 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

12 ساعت ago