خودرو و حمل و نقل

چرا محصولات کرمان موتور با چالش های عجیبی روبرو شده اند؟

به تازگی عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه کلید خورده و در آن محصولاتی از کره، ژاپن و… عرضه شده اند اما قیمت این خودروها تفاوت چندانی با محصولات مونتاژی چینی که هم اکنون با قیمت های سرسام آور در بازار عرضه می شوند ندارد.
موضوع گرانی خودروهای چینی در بازار ایران از نگاه بسیاری از کارشناسان به لابی های کرمان موتور برمی گردد که اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در مقابل شورای رقابت ایستاد و تهدید کرد که به خواسته اش درباره قیمت خودروها جامه عمل پوشانده نشود تولید محصولات خود را متوقف می کند.‌در آن زمان برخی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت هم پشت این خودروساز درآمدند که باید شورای رقابت به قیمت گذاری آن تن دهد. همین اتفاق هم افتاد و کرمان موتور به یکباره محصولات خود را بیش از تورم گران کرد و حالا مصرف کنندگان چوب انفعال دستگاه های نظارتی را می خورند.

چرا محصولات کرمان موتور با چالش های عجیبی روبرو شده اند؟
به تازگی مصرف کنندگان محصولات کرمان موتور با چالش های عجیبی روبرو شده اند. این شرکت اعلام کرده برخی قطعات کی ام سی را موجود ندارد و مشتریان باید چندماه منتظر واردات قطعات جدید از چین باشند. از طرف دیگر همین موضوع به شاگردی برای ایجاد بازار سیاه شده است. البته برخی مشتریان گزارش کرده اند که کارمندان کرمان موتور خودشان در بازار این قطعات دستی دارند و به آنهایی که حتی هنوز گارانتی خودرو آنها پایان نیافته پیشنهاد می دهند که اگر سریع می خواهند مشکل خودروی آنها حل شود تامین قطعات را به آنها بسپارند. البته با قیمت های بالاتر!
در شرایط کنونی هر خودرویی از محصولات کرمان موتور خراب شود مالک خودرو باید به اندازه یک بنز هزینه کند و همین مسئله موجب شده عملا خودروهای کرمان موتور در بازار هم چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. هرچند برخی فعالان بازار معتقدند که کرمان موتور با عرضه نکردن و بازی فروش اقساطی سعی دارد قیمت محصولات خود را بالا ببرد اما در واقعیت مصرف کننده رضایت چندانی از این محصولات و خدمات پس از فروش آن ندارد.
در حال حاضر برای جلوگیری از خسارت بیشتر به مصرف کنندگان نه تنها تعزیرات باید ورود کند و نسبت به قیمت قطعات محصولات کرمان موتور نظارت بیشتری داشته باشد. بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم باید به چگونگی خدمات پس از فروش این شرکت ورود کند تا در صورت تخلف با جریمه سنگین چنین مدیرانی که از طریق گران‌فروشی و انحصار در عرضه قطعات به دنبال ثروت اندوزی هستند مجازات کند.

modir

Recent Posts

سرمایه بعد از طلا کجا می رود؟

محمودرضا خواجه نصیری نوشت: بازار طلا در ایران، پس از دوره‌ای از بازدهی تغییر مسیر…

1 ساعت ago

فرحزاد در آستانه معامله‌ای پرخطر

دره فرحزاد پس از ۱۵ سال درگیری حقوقی، از چنگ زمین‌خواران خارج و مالکیت ۲۴۰۰…

5 ساعت ago

خزان زودرس در جنگل‌های شمال

خشکسالی بی‌سابقه و کاهش بارندگی‌ها، پاییز را زودتر از موعد به جنگل‌های گیلان رسانده‌اند؛ برگ‌هایی…

5 ساعت ago

کمیته‌ای برای شناخت یا شعار؟

اعلام تشکیل «کمیته قدرت نرم و مقابله با تهدیدات شناختی» در مجلس، در ظاهر گامی…

5 ساعت ago

سیاست خارجی در سکوت استراتژیک

در دومین سالگرد ۷ اکتبر، حمید ابوطالبی با نقدی صریح از وضعیت دیپلماسی ایران، هشدار…

5 ساعت ago

بارورسازی ابرها واقعی است؟

در حالی که وزارت نیرو بارورسازی ابرها را راه‌حل مقابله با خشکسالی معرفی کرده، کارشناسان…

5 ساعت ago