Categories: آخرین اخبار

هدف‌گذاری برای رشد اقتصادی ۸ بدون توسعه صنعت ریلی سخت است

به گزارش سرمایه فردا، دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش بنیان و فعال حمل و نقل ریلی در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند و از مجموع ۱۰۰ شرکت ۱۲ شرکت به چین و روسیه اختصاص دارد.

ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه در حوزه ریلی تکمیل کریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب کشور را در دستور کار داریم، گفت: از همه توانمان استفاده می‌کنیم؛ البته با محدودیت منابع مواجه هستیم، اما با وجود محدودیت‌ها ادامه می‌دهیم. مقام معظم رهبری هم در همه جلسه‌هایشان به تکمیل گذرگاه‌های اصلی تاکید می‌کنند.

زیرساخت اصلی توسعه اقتصادی از مسیر حمل‌ونقل می‌گذرد

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه زیرساخت اصلی توسعه اقتصادی از مسیر حمل‌ونقل می‌گذرد و صنعت ریلی مهم‌ترین صنعت حمل‌ونقل برای توسعه کشور است. تصریح کرد: هدف‌گذاری برای رشد اقتصادی ۸ بدون توسعه صنعت ریلی سخت است و برای رسیدن به این نرخ رشد مصوب به توجه جدی سرمایه‌گذاری و حمایت از مجموعه‌های داخلی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه میزان داخلی‌سازی و تکنولوژی شرکت‌ها برای ما خوشحال‌کننده است، گفت: در حال حاضر دو سوم تمام قطعات مورد استفاده از صنعت ریلی در داخل تولید می‌شود و آن یک سوم هم یا مقرون‌به‌صرفه نبوده یا در مسیر داخلی‌سازی آن قرار داریم و با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم همه تجهیزات را در داخل تولید کنیم و اگر مقرون‌به‌صرفه باشد، از مکمل‌های وارداتی استفاده می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه راه آهن یک صنعت ایمن ارزان و صنعت خوب است اما ما محدودیت ناوگان داریم اما خوشبختانه در توسعه شبکه خدمات الکترونیکی و توسعه ناوگان اتفاقات خوب رخ داده است به طوری که داخلی سازی و عمق داخلی سازی در این حوزه اتفاق افتاده است.

در صنعت ریل به خود کفایی رسیده‌ایم

وزیر راه و شهرسازی افزود: در گذشته برای سوزن‌های صنعت ریلی هم وابسته بودیم اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که در خدمات سیگنالی و موتور به خود کفایی رسیده‌ایم.

بذرپاش تاکید کرد: در ترمز واگن و ترمز لوکوموتیو به خود کفایی رسیده‌ایم و حتی در ریل هم به خود کفایی رسیده‌ایم و شرکت ذوب آهن در این حوزه به خودکفایی رسیده است.

وی گفت: صنعت راه آهن و ریل به پیشرفت قابل توجهی رسیده اما کافی نیست چرا که ایران سرزمین فرصت لجستیکی و ترانزیتی است دورنمای خوبی برای این و موقعیت جغرافیایی قرار داده‌ایم و همه شرکت‌ها باید هرچه سریع‌تر اقدامات بالقوه خود را بالفعل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: دست یاری را به سوی همه شرکت‌ها دراز می‌کنیم تا کمک کنند طی چند سال آینده فرصت‌ها را به عامل قدرت و تولید ثروت کنیم تا زیر ساخت‌ها توسعه یابند تا این این زیرساخت‌ها اقدام به تولید ثروت کنند.

modir

Recent Posts

جامعه سرمایه‌داری و دولت دموکراتیک

در جامعه سرمایه‌داری، دولت دموکراتیک باید مواظب باشد که درباره بازار چه چیزی را کنترل…

11 ساعت ago

فرهنگ اخلاقی سازمان چیست

به گزارش سرمایه فردا، فرهنگ اخلاقی در یک سازمان، بررسی چگونگی مواردی شامل مفروضات، ارزش‌ها…

11 ساعت ago

مدیران غارتگر چه کسانی هستند؟

مدیران غارتگر، نمایندگان سیستم فساد گسترده و آشکار در یک دولت یا جناح سیاسی هستند…

13 ساعت ago

اخلاق حرفه‌ای چیست؟

به گزارش سرمایه فردا، برای اینکه به موضوع نقش اخلاق حرفه‌ای در کسب‌وکار و اهمیت…

13 ساعت ago

بازدهی نماد دارو در ۱۴۰۳

بازدهی نماد دارو در یک سال گذشته منفی ۴۹ درصد بوده است. درحالی که در…

13 ساعت ago

عملکرد ضعیف پتروشیمی ارومیه

عملکرد ضعیف پتروشیمی ارومیه در زمینه فروش محصولات و همچنین بازدهی منفی در یکسال گذشته…

13 ساعت ago