آخرین اخبار

میکاس از تولید تجهیزات ساده شروع کرد اما الان فناورانه است

به گزارش سرمایه فردا، شرکت فناورمحور میکاس کمپرسور که میزبان خبرنگاران فناوری در شهرک شمس آباد بود، یکی از تامین کنندگان و سازندگان تجهیزات هوای فشرده در بازار ایران است. همچنین میکاس کمپرسور واحد تولیدکننده و سازنده تجهیزات هوای فشرده هلدینگ هواسازان است که نقشی اساسی را در مسیر تامین انرژی و فشار موردنیاز روند تولیدات صنایع برعهده دارد.
کوروش محقق مدیر عامل شرکت میکاس کمپرسور با اشاره به اینکه این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۴۸ توسط آغاز کرده است، گفت: هرچند این شرکت با تجهیزات بسیار ساده موجود آن زمان راه‌اندازی شده است. اما در شرایط کنونی تجهیزات فناورانه تولید می کند که یکی از موثرترین و مهم‌ترین تجهیزات مربوط به همه کارخانه‌ها است.
او با بیان اینکه طیف تامین انرژی صنایع از طریق کمپرسور انجام می شود افزود: در حال حاضر کارخانجات فولاد، سیمان، نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع معدنی و … از تجهیزات کمپرسور به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند. همچنین شغل‌های خدماتی دیگر از جمله دندانپزشکی، پزشکی، کارگاهی و تجهیزات تعمیرگاهی از این تجهیزات استفاده می‌کنند. به همین دلیل نقش مهمی در زندگی ایفا می کنند.
محقق با تاکید بر اینکه شرکت‌هایی مانند میکاس کمپرسور با حضور نخبگان و متخصصان به حوزه دانش‌بنیان همکاری دارد، گفت: چرا این‌ مجموعه‌ها دارای تجربه و تخصص مربوطه در فعالیت خود از چنددهه‌ای پیش است. هرچند در شرایط کنونی نیازمند حمایت‌های بیشتری برای ادامه فعالیت‌های فناورمحور خود است.

modir

Recent Posts

پرونده خودرویی آذیکو

به گزارش سرمایه فردا، ‍۶ سال از پرونده خودرویی آذیکو  در دادگاه گذشت ولی حواله…

8 ساعت ago

بررسی بازدهی بازارهای مالی ۱۴۰۳

یکی از راهکارهای مهار تورم، کنترل بازدهی بازارهای مالی تحت تاثیر سیاست بانک‌های مرکزی است.در…

8 ساعت ago

صلح و آزادی را از کودکی باید آموخت!

با اعتقاد بر این اصل که صلح و آزادی آموختنی است. پس آن را باید…

9 ساعت ago

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ بین ۴۰۰ تا ۵۳۶ کیلومتر سرعت دارند. حدود ۹…

9 ساعت ago

قیمت گوشت مهر ۱۴۰۳ چند می شود؟

افزایش ذبح دام به دلیل کاهش تولید و گرانی قیمت ارز منجر شده بازار گوشت…

10 ساعت ago

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران چقدر است

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران که روی دست کشور می‌گذارد، نشان می‌دهد هرکدام از…

13 ساعت ago