آخرین اخبار

منفی سازی برای نوسان گیری بورس

به گزارش سرمایه فردا در حالی بازار سهام در روز یکشنبه معاملات منفی را دنبال کرده است که بازار سهام کاملا در یک موقعیت ارزنده قرار دارد. به همین دلیل برخی از نوسان گیرها فضای منفی را بر بازار حاکم کرده اند.

این موضوع را به نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کرده زده اند. آنها تلاش کرده اند با منفی کرده گروه خودرو این پیام را به سهامداران و سرمایه گذاران بدهند که بورس ریزش خواهد کرد.

در حالی که بازار سهام از نظر تکنیکال به کف حمایتی رسیده است و دلیلی ندارد که بیشتر از این معاملات بازار منفی شود. البته این مساله به این معنا نیست که همه نمادهای بورس ارزنده هستند. اما به طور قطع دلیلی نیثز ندارد که بازار سهام به صورت یکپارچه قرمز شود.

معاملات سهام تحت تاثیر فضای روانی

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار سهام تحت تاثیر فضای روانی قرار گرفته است، گفت: بورس تحت تاثیر سودآوری نمادهای بورسی رشد می کند. در صورتی که گزارش های مالی آنها منفی شود به سمت بازدهی منفی می روند. اما گاهی مواقع نمادهای بورسی تحت تاثیر فضای روانی حاکم بر جامعه رفتار می کنند. به همین دلیل نوسانات روانی در کوتاه مدت اثرگذار خواهد بود. در ادامه هر نماد مسیری را خواهد رفت که از نظر بنیادی توجیه پذیر است.

جواد صلاحی با تاکید بر اینکه معاملات بازار سهام نوعی مبادله جریان پول است، تصریح کرد: در حال حاضر جریان نقدینگی موجود در بورس در حال دست به دست کردن سهام هستند. یعنی پول از بورس خارج نمی شود. این معامله گران بیشتر به دنبال سود بردن از نوسان گیری هستند. به همین دلیل از هر گونه فضای سیاسی در راستای نوسان گیری استفاده می کنند.

عوامل بنیادی موثر در تصمیمات بازار سهام

در دو روز گذشته معاملات بازار سهام نشان داد که کاملا رفتار سهامداران هیجانی است. زیرا برخی از نمادهایی که شنبه صف خرید بودند روز یک شنبه صف فروش شدند. این اتفاق در بین نمادهای گروه خودرویی بیشتر وجود داشت. این موضوع نشان می دهد که گروهی خاص برای هدایت افکار عمومی معاملات بازار سهام را به ابزاری تبدیل کرده است تا دیدگاه های خود درباره انتخابات را غالب کند.

حمید میرمعینی کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی توان درباره تاثیر عملکرد دولت آینده بر بازار سهام تصمیم گیری کرد، گفت: در واقع عوامل بنیادی که روی معاملات بازار تاثیر گذار هستند شامل قیمت گذاری دستوری، تامین مالی و … است. به عبارت دیگر اگر شرکت ها بتوانند به نسبت هزینه تمام شده تولید حاشیه سود مناسب کسب کنند قطعا سهامداران سود بیشتری می برند.

رشد نمادهای بورسی به واسطه تورم

او با تاکید بر اینکه یکی دیگر از عواملی که در معاملات بازار سهام با تاخیر تاثیر گذار می‌شود تورم است، اظهار کرد: در سال های گذشته برخی از نمادهای بورسی به واسطه تورم رشد کرده اند. به همین دلیل بعد از اینکه بورس افت کرد نوسان شدید پیدا کردند. به عبارت دیگر رشد واقعی بورس زمانی اتفاق می افتد که نمادها بر مبنای سودی که ساخته اند بازدهی کسب کنند.

براساس این گزارش، بازار سهام در مقطع کنونی در محدوده حمایتی قرار دارد. برخی از نمادها در موقعیت ارزنده قرار دارند. به همین دلیل سهامداران نباید تحت تاثیر جو منفی معاملات نوسان گیرها قرار بگیرند. چراکه به نظر می رسد نوسانگیر ها در بازار سهام با لیدری خودرویی ها در حال منفی سازی هستند.

اهمیت تحلیل بنیادی و تکنیکال

این موضوع باعث شده برخی از سهامداران بدون در نظر گرفتن این مسائل وارد صف های فروش می شوند. به همین دلیل زیان می کنند. بنابراین برای تصمیم گیری برای خرید یا فروش سهام باید بدون ورود به فضای سیاسی نمادها را تحلیل بنیادی و تکنیکال کرد. بر همان مبنا برای معاملات بازار سهام نیز تصمیم گیری شود.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

9 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

11 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

12 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago