به گزارش سرمایه فردا، « علیرضا رعنایی» اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا باید از مرزها انجام شود. اگرچه اقدامات فراوانی در این زمینه انجام شده است اما گاهی اوقات حجم زیادی از قاچاق یک نوع کالا از مرزها انجام میشود.
این مقام صنفی افزود: یکی از نگرانیهای فرهنگی و اقتصادی برای ما قاچاق پوشاک است، زیرا از یک سو، قاچاق پوشاک زمینه تهاجم فرهنگی را ایجاد می کند و از سوی دیگر به تولیدی های داخلی ضرر میرساند.
وی تصریحکرد: اگرچه برخی از تولیدی های پوشاک ضعیف عمل می کنند و کیفیت دوخت پایینی دارند، اما تعداد زیادی از آنها تولیداتی در سطح جهانی دارند که به دلیل ضعف در برندسازی هنوز نتوانسته اند جایگاه مناسبی در ایران و جهان پیدا کنند. با این و جود، برخی فروشگاه های غیرمجاز اینترنتی، فروش بالایی از پوشاک قاچاق دارند که مبارزه با این نوع کسب و کار، ضرورت دارد.
رعنایی بیانداشت: نظارت و بازرسی بر فروشگاههای دارای مجوز پوشاک سختگیرانه بوده و تا حدودی توانسته است در سال های اخیر فرهنگ استفاده از پوشاک تولید ملی را بهبود بخشد، اما در مقابل فروشگاه هایی وجود دارند که در محیط شبکه های اجتماعی به تبلیغ پوشاک قاچاق می پردازند.
دبیرهیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: آنچه امروز باید به کمک دولت و بخش خصوصی انجام شود، آموزش قوانین و ضرورت قانونمداری در کسب و کار، به افرادی است که بدون توجه به این اصول، به کسب و کارهای قانونی ضربه می زنند. از سوی دیگر، ضوابط قانونی برای راه اندازی و حفظ کسب و کارها نیز باید به سرعت تسهیل و متناسب با نیاز جامعه شود.
به گفته کارشناسان بزرگی بازار پوشاک ایران ۹ میلیارد دلار است که ۵.۵ میلیارد دلار آن در داخل تولید میشود و بقیه قاچاق است./ایرنا
وزیر صنعت قیمت خودرو را تا ۳۵ درصد افزایش داد. حالا برای توجیه اقدام خود…
اعضا هیأت مدیره نظام مهندسی در یک تعارض منافع قرار دارند از سویی باید مدافع…
انگیزههای مدیریت اخلاقی را میتوان: عدالت، انصاف و دیگر خواهی دانست. مدیریت اخلاقی اهداف سودآوری،…
عبدالخالق زاده گفت: معاملات بورس انرژی به دلیل وابستگی دولتی در منافع عرضه کنندگان تاثیر…
نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…
مدیریت سیستمی کاربرد فراوانی پیدا کرده که تنها مربوط به شغل نیست. بلکه در برنامههای…