آخرین اخبار

قیمت دلار بعد از پیروزی پزشکیان

نوسانات شاخص دلار در چند وقت اخیر حکایت از این دارد که قیمت دلار از هفته پایانی خرداد تا ۱۵ تیر بین کانال ۵۹ هزار تومان تا ۶۲ هزار تومان در نوسان بوده است.

درواقع از سوم تیر به بعد اسکناس آمریکایی با فشار ریسک‌های سیاسی وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد و در دهم تیر ماه سقف موقت زد و به ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

در ادامه هفته دوم تیر ماه فشار فروش در بازار ارز حکم شد. در روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نرخ دلار بین محدوده ۶۰ هزار و ۶۰۰ تا ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان در معامله بود.

کاهش قیمت دلار بعد از پیروزی پزشکیان

قیمت دلار بعد از پیروزی پزشکیان حدود هزار تومان افت داشت. روز جمعه قیمت دلار در محدوده ۶۲ هزار تومان بود. روز شنبه به محدود ۶۱ هزار تومان رسید. در ادامه حدود ساعت ۱۲ ظهر به زیر ۶۰ هزار تومان رسید.

نکته قابل توجه برای دلار این است که در هفته نخست تابستان بازدهی آن رشد بیش از چهار درصدی را ثبت کرد اما در هفته دوم بازدهی نرخ دلار به منفی ۰.۶۵درصد رسید.

گفتنی است که بازار در این دو هفته حول محور اخبار انتخاباتی چرخید و در نهایت  با مداخله ارزی بازارساز با هدف برگشت دلار به کانال ۶۰ هزار تومان ترمز قیمت ها تا حدودی کشیده شد.

کاهش قیمت سکه بعد از پیروزی پزشکیان

در کنار دلار نرخ حواله درهم نیز در این هفته نوسان رفت و برگشتی را تجربه کرد. قیمت درهم  که در دومین روز هفته تا یک قدمی کانال ۱۷ هزار تومان بالا رفته بود. روز پنجشنبه تا ۱۶ هزار و ۶۴۰ تومان پایین آمد.

به عبارت دیگر، درهم  که در هفته اول ماه جاری رشد بیش از ۴ درصد را ثبت کرده بود. در پایان هفته جاری بازدهی آن منفی شد و بر روی منفی ۰.۵۴ درصد ایستاد.

در هفته جاری اونس جهانی طلا با رشد  ۱.۷ درصدی صدرنشین بازارها شد. اما در خانواده سکه، سکه امامی با  منفی ۰.۲۴ درصد و سکه یک گرمی با منفی۱.۳ درصد  تا حدودی قرمز پوش شدند.

با این حال نیم سکه و ربع سکه به ترتیب رشد ۱.۴ درصدی و ۱.۶ درصدی را ثبت کردند.

modir

Recent Posts

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

7 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

7 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

7 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

7 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

7 ساعت ago

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

11 ساعت ago