قرارداد ۷ هزار میلیارد تومانی شرکت گاز با دانش‌بنیان ها
قرارداد ۷ هزار میلیارد تومانی شرکت گاز با دانش‌بنیان ها

قیومی با اشاره به قرارداد ۷ هزار میلیارد تومانی شرکت گاز با دانش‌بنیان ها، گفت: شیرهای حساس در برابر زلزله از مهمترین دستاوردهای شرکت ملی گاز و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این نمایشگاه رونمایی شده است.

به گزارش سرمایه فردا، مدیرعامل خانه گاز ایران با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان ۷ هزار میلیارد تومان قرارداد با شرکت ملی گاز دارند، گفت: همچنین هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق معرفی دانش‌بنیان ها به صندوق‌های حمایتی تخصیص داده ایم.
قیومی با بیان اینکه دانش بنیان های ایرانی در تراز شرکت‌های بزرگ بین‌المللی اقدام کرده‌اند، افزود: شیرهای حساس در برابر زلزله از مهمترین دستاوردهای شرکت ملی گاز و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این نمایشگاه رونمایی شده است. این محصول توسط تعداد معدودی شرکت خارجی تولید می شود. در سالهای گذشته شرکت‌های بین‌المللی محصولات فناورانه حوزه گاز را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار نمی دادند.

رفع توطئه دشمن علیه ۴۰ درصد شبکه انتقال گاز

عقلی مدیر دیسپاچینگ با اشاره به اینکه راهبری شبکه انتقال گاز در کشور اهمیت دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ نیروگاه برای تولید برق از گاز استفاده می کنند. همچنین صدها صنعت مختلف از گاز استفاده می کنند. به همین دلیل در زمان حمله رژیم صهیونسیتی به شبکه انتقال گاز توانستیم مدیریت مناسبی داشته باشیم و توطئه دشمن خنثی شود.
او افزود: آنها ۴۰ درصد ظرفیت گاز کشور را هدف قرار داده بودند. اما بسیاری از مناطق کشور اصلا متوجه نشدند و برای ۳۰ میلیون واحد مشترک برق هموطنان را تامین کرد.
عقلی درباره اینکه قطعی گاز منجر به عدم نفع ۴ میلیارد دلاری تولید شده است، اظهار کرد: طبق گزارش صورتهای مالی شرکت‌های فولادی همه این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۲ رشد سودآوری داشته‌اند.
شرکت‌های فولادی از رانت ارزان گاز استفاده کرده‌اند که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است. از این رو باید در بهینه‌سازی مصرف استفاده کنند.