آخرین اخبار

ضعف عملکرد بانک پارسیان در ۱۴۰۳

در سنوات اخیر بررسی عملکرد بانک پارسیان نشان داد که نتوانسته از طریق درآمد حاصل از فعالیتهای بانکی هزینه منابع نقدی مورد نیاز خود را تامین نماید. این بانک بدون لحاظ داشتن درآمد ناشی از عملیات غیر بانکی شامل سود سرمایه‌گذاری‌ها و تسعیر ارز زیان ده می باشد. هیئت مدیره بانک بایستی جهت برون رفت از وضعیت موجود چاره ای بیندیشد.

همچنین نسبت کفایت سرمایه بانک پارسیان در سال گذشته به منفی ۳ درصد رسیده که نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است. طبق قانون مقدار کفایت سرمایه حداقل ۸ درصد تعیین شده و این نسبت نشان می‌دهد که بانک‌ها تا چه میزان می‌توانند توسط سرمایه خود ریسک‌های موجود را پوشش دهند و از خطرهای احتمالی مانند ورشکستگی یا ناتوانی در انجام تعهدات جلوگیری کنند.

تاثیر تغییر مدیریت بر عملکرد بانک پارسیان

علاوه بر این هشتم اردیبهشت ماه امسال کورش پرویزیان بعد از سال های از بانک پارسیان خداحافظی کرد. جواد شکرخواه به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی شد. بایستی منتظر ماند و دید که این تغییر مدیریتی تاثیری در روند زیاندهی و عملکرد بانک پارسیان دارد یا خیر.

بانک پارسیان با نماد وپارس در سه ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۳ به ازای هر سهم ۲۴ تومان زیان ساخته است. در حالی که در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم ۶ تومان زیاد ساخته بود. البته این بانک سرمایه گذاری زیادی در خارحج از بورس دارد. به همین دلیل گزارش ۱۲ ماهه شرکت بسیار متفاوت از عملکرد فصلی است.

در مقطع کنونی نیز خبر فروش شرکت اوپال مطرح است. به همین دلیل بسیاری از سهامداران امیدوار هستند با فروش این شرکت تا حدودی وضعیت سوددهی این بانک تغییر کند. از طرف دیگر این بانک نسبت به سایر نمادهای بانکی عملکرد بسیار ضعیفی تاکنون ثبت کرده است. هرچند در حال حاضر توانسته نسبت به جو منفی بورس مقاومت کند و صف خرید خود را حفظ کند.

modir

Recent Posts

چرا فعالیت شهردار تهران زیانبار است؟

صابری گفت: فعالیت‌های عمرانی در دوره مدیریت زاکانی به صفر رسید. ادامه فعالیت شهردار تهران…

11 ساعت ago

تحلیل بازار بورس در آبان ۱۴۰۳

در صورت کاهش تنش‌های سیاسی برخی نمادها می‌تواند به سمت رشد حرکت کند. اما واکنش…

12 ساعت ago

اهمیت دسترسی به اطلاعات برای کارآفرینان

کارآفرینان دسترسی به اطلاعات به یک اندازه ندارند. به همین دلیل نمی‌توانند به‌خوبی از نوآوری…

13 ساعت ago

رشد اقتصادی در ایران

رشد اقتصادی سالانه ۶.۵ درصد در ایران به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال سرمایه‌گذاری نیاز…

13 ساعت ago

هدر رفت انرژی ایران به اندازه مصرف گاز اروپا

مدیران انرژی و سیاسیون دولتی یارانه ناچیز انرژی به حساب مردم میگذارند و پاسخگوی هدر…

13 ساعت ago

چرا آموزش وپرورش جزو نهادهای اجتماعی نیست؟

آموزش و پرورش یک نهاد «تربیت بنیان» است و چنانچه زیرساخت های مناسبی داشته باشد…

13 ساعت ago