Categories: آخرین اخبار

شرکت صنعتی دوده فام: بررسی و تحلیل

به گزارش سرمایه فردا، شرکت صنعتی دوده فام (شصدف) با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن در سال به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده دوده صنعتی در ایران شناخته می‌شود. این شرکت با به‌کارگیری تکنولوژی‌های مدرن و همکاری با مشاوران خارجی در استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۷ با نماد شصدف در فرابورس ایران پذیرفته شد.

محصولات شرکت صنعتی دوده فام

شرکت صنعتی دوده فام به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده دوده صنعتی در ایران با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن در سال فعالیت می‌کند. این شرکت پس از انتخاب تکنولوژی مناسب و عقد قرارداد با مشاور خارجی، در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید. در سال ۱۳۹۷، شرکت صنعتی دوده فام با نماد شصدف وارد فرابورس ایران شد.

محصول اصلی شرکت صنعتی دوده فام «دوده صنعتی» با نام تجاری کربن بلک (Carbon Black) است. این محصول شیمیایی با ساختار مولکولی بی‌شکل و ذراتی بسیار ریز، ۲۵ تا ۳۰ درصد وزن تایر و تیوب خودرو را تشکیل می‌دهد. از کاربردهای اصلی دوده صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت قطعات لاستیکی خودرو
  • جوهرسازی (به‌خصوص برای چاپ روزنامه)
  • رنگ‌سازی
  • پلاستیک‌سازی

انواع دوده صنعتی

در صنعت تایر دو نوع دوده به کار می‌رود: ۱. دوده سخت: برای افزایش مقاومت سایشی در تایر استفاده می‌شود و بیشتر در روکش لاستیک‌ها کاربرد دارد. ۲. دوده نرم: باعث استحکام‌بخشی و افزایش انعطاف‌پذیری تایر می‌شود.

عملکرد مالی

در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۰۶/۳۱، شرکت صنعتی دوده فام به ازای هر سهم ۹۸۷ ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است. همچنین، با سرمایه ثبت شده ۲,۰۰۰ میلیارد ریال، شرکت صنعتی دوده فام مبلغ ۱,۹۷۳ میلیارد ریال سود شناسایی کرده است.

شصدف یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوده صنعتی در ایران محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۹۱ شروع به کار کرد و با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، تولید دوده صنعتی را آغاز نمود. دوده صنعتی یک ماده شیمیایی با ساختار مولکولی بی‌شکل است که کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف از جمله تایر و لاستیک‌سازی، جوهرسازی و رنگ‌سازی دارد.

این شرکت با بهره‌برداری از سه خط تولید، ظرفیت تولیدی سالانه ۶۰ هزار تن دوده صنعتی را دارد. محصولات این شرکت شامل ۹ نوع مختلف از دوده سخت و نرم می‌باشد. همچنین، هدف اصلی این شرکت، حفظ برتری تکنولوژی و افزایش تنوع تولید محصولات با کیفیت بر اساس استاندارد‌های جهانی برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار داخلی و منطقه‌ای است.

modir

Recent Posts

هزینه فرصت از دست رفته؛ سنگ بنای تصمیم‌گیری عقلانی

درک مفهوم هزینه فرصت، کلید تمایز میان یک اقتصاددان واقعی و اقتصادنادان است. این مفهوم،…

5 ساعت ago

نظم خودجوش بازار؛ ستون پویایی اقتصادی جهانی

منتقدان، نظم خودجوش بازار را اسطوره‌ای می‌دانند، اما واقعیت‌های روزمره زندگی، این نظم را به‌وضوح…

5 ساعت ago

تفکر مارکسیستی

به گزارش سرمایه فردا، تفکر مارکسیستی بر خلاف ادعای خود جامعه گرا نیست بلکه جامعه…

5 ساعت ago

تحلیل چالش‌های دولت و بازار با اقتصاد رفتاری

اقتصاد رفتاری با تاکید بر انحرافات شناختی انسان، چالش‌های دولت و بازار را تحلیل می‌کند،…

5 ساعت ago

دلیل انحطاط کشورهای بزرگ

آنچه موجب انحطاط کشورهای بزرگی چون ایران و عراق شده است، انقطاع از سنت فقهی…

5 ساعت ago

کمبود روغن خوراکی در فروشگاه‌ها

کمبود روغن خوراکی در بازار به دلیل تأخیر در تخصیص ارز و ضعف نظارت اتحادیه‌ها…

6 ساعت ago