آخرین اخبار

شایع‌ترین جرم حوزه رمزارزها

با گسترش کسب‌وکار مجازی، مردم برای مایحتاج روزانه خود هم از خریدهای آنلاین استفاده می‌کنند و خریدهای ‌اینترنتی روزبه‌روز در حال افزایش است و به دنبال آن کلاهبرداری‌ها نیز در این زمینه افزایش یافته است.

از سوی دیگر کلاهبرداری در فضای اینترنت به حوزه خاصی محدود نمی‌شود و با گسترش استفاده از مواردی مثل رمزارزها، سرمایه شهروندان بیشتر از گذشته مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

در این فضا بیشترین حوزه‌هایی که مورد هدف قرار می‌گیرند، نهادهایی هستند که مردم برای حل مشکلاتشان به آن مراجعه می‌کنند و یکی از آنها بانک مرکزی است اما به هر حال ممکن است این پدیده نوظهور خطرات و مشکلات احتمالی در خود داشته باشد که رمزارزها مانند هر تکنولوژی نوظهور دیگری آسیب‌های خود را دارند. به گونه ای که بنابر گفته مسئولان شایع‌ترین جرم حوزه رمزارزها، این است که مردم از روی ناآگاهی به برخی افراد اعتماد می‌کنند و مبلغی به آن‌ها می‌دهند تا برایشان رمزارز بخرند.

برخی از این کلاهبرداران و کارشناسان جعلی پس از دریافت پول اصلا رمزارزی نمی‌خرند و ناپدید می‌شوند. عده دیگری نیز رمز ارز می‌خرند و رمز کیف پول مردم را نزد خود نگه می‌دارند و بعد از مدتی کیف پول را تخلیه می‌کنند.

بنابراین برای ورود به بازار رمزارزها دانش زیادی در زمینه‌های امنیتی، تحلیل بازار اقتصادی و فناوری اطلاعات نیاز است و اگر افراد دارای این دانش نیستند از ورود به آن به شدت پرهیز کنند.

در این راستا به تازگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هشدار داده شده است که فعالیت مجموعه‌های pcoin، adv، کلودماینر (cloudminer)، QT۴  –  AgiGPT و اربیت نتورک کلاهبرداری و هرمی است.

بر این اساس به مردم هشدار داده شده که با سرمایه گذاری در آنها خطر از دست رفتن اصل سرمایه وجود دارد.

مردم برای گزارش تخلفات نیز می‌توانند به سایت پلیس مراجعه کنند که در آن اپراتورها به صورت ۲۴ ساعته با کاربر چت می کنند و علاوه بر این شماره ۰۹۶۳۸۰ نیز برای مشاوره در این زمینه وجود دارد./ایسنا

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

12 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

14 ساعت ago