با اینکه چشم انداز روشنی برای بهبود وضعیت خودرو در سال جاری دیده نمی شود اما خودروسازان معتقدند تا پایان سال جاری، زیان تولید متوقف و خودروسازی سودده خواهد شد.
به دلیل کمبود نقدینگی، عدم تخصیص ارز و همچنین قطعی مکرر برق، تولید در بهار امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با افت ۱۰ درصدی مواجه شده است.
مهمترین چالشی که خودروسازی کشور را به خود مشغول کرده، فریز ۱۴ ماهه قیمت خودرو است که به معنی کمبود نقدینگی خودروسازان است.
به دلیل عدم اصلاح قیمت ها، زیان انباشته خودروسازی از مرز ۲۰۰ همت گذشته و در صورت تداوم این مسیر، این رقم به ۲۵۰ همت تا پایان سال خواهد رسید.
اما وضعیت بد خودروسازی در شرایطی در آمار و ارقام بورسی خود را نشان داده که مدیران عامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا روز یکشنبه در مجمع عمومی سالانه، تصویر دیگری از خودروسازی را به سهامداران خود ارایه کرده و سهامداران را نسبت به سوددهی این شرکت ها امیدوار کردند.
امیدهایی از جنس توقف تولید محصولات زیان ده، رشد تیراژ خودروهای سودده و در نهایت قریب الوقوع بودن اصلاح قیمت ها.
خودروسازان امید دارند در دولت چهاردهم بسیاری از چالش ها رفع شود.
مدیران خودروسازی در مجمع سالانه چند نکته را مورد تاکید قرار دادند:
رشد قیمت محصولات خودرویی اتفاق می افتد
توقف تولید محصولات زیان ده و رشد خودروهایی که هم اکنون سودده هستند.
هرچند که دو خودروساز ایران نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. اما مدیران سایپا و ایران خودرو به سهامداران وعده سود دادهاند./دنیای اقتصاد
در این گزارش جامع به بررسی سوالات کلیدی در حوزه سرمایهگذاری پرداختهایم، از انتخاب بین…
مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان رویداد ملی هنر سرامیک دانشجویان ایران با عنوان «متغیرها»، در…
سرمایه گذاری موفق شروطی دارد که باید رعایت شود. برای آموزش ترید و معامله گری…
شوک افزایش قیمت برنج در حالی رخ داد که کشاورزان بهترین محصول خود را به…
سبد معیشت کارگران حدود ۲۳.۴ میلیون تومان تعیین شده اما با توجه به پایه حقوق…
پروفسور محمد شریف ملکزاده، پدر علم نوین مدیریت گردشگری و بنیانگذار نظریه MFT (گردشگری با…