با اینکه چشم انداز روشنی برای بهبود وضعیت خودرو در سال جاری دیده نمی شود اما خودروسازان معتقدند تا پایان سال جاری، زیان تولید متوقف و خودروسازی سودده خواهد شد.
به دلیل کمبود نقدینگی، عدم تخصیص ارز و همچنین قطعی مکرر برق، تولید در بهار امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با افت ۱۰ درصدی مواجه شده است.
مهمترین چالشی که خودروسازی کشور را به خود مشغول کرده، فریز ۱۴ ماهه قیمت خودرو است که به معنی کمبود نقدینگی خودروسازان است.
به دلیل عدم اصلاح قیمت ها، زیان انباشته خودروسازی از مرز ۲۰۰ همت گذشته و در صورت تداوم این مسیر، این رقم به ۲۵۰ همت تا پایان سال خواهد رسید.
اما وضعیت بد خودروسازی در شرایطی در آمار و ارقام بورسی خود را نشان داده که مدیران عامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا روز یکشنبه در مجمع عمومی سالانه، تصویر دیگری از خودروسازی را به سهامداران خود ارایه کرده و سهامداران را نسبت به سوددهی این شرکت ها امیدوار کردند.
امیدهایی از جنس توقف تولید محصولات زیان ده، رشد تیراژ خودروهای سودده و در نهایت قریب الوقوع بودن اصلاح قیمت ها.
خودروسازان امید دارند در دولت چهاردهم بسیاری از چالش ها رفع شود.
مدیران خودروسازی در مجمع سالانه چند نکته را مورد تاکید قرار دادند:
رشد قیمت محصولات خودرویی اتفاق می افتد
توقف تولید محصولات زیان ده و رشد خودروهایی که هم اکنون سودده هستند.
هرچند که دو خودروساز ایران نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. اما مدیران سایپا و ایران خودرو به سهامداران وعده سود دادهاند./دنیای اقتصاد
در مهرماه ۱۴۰۴، تورم دیگر صرفاً یک شاخص اقتصادی نبود؛ به پدیدهای اجتماعی بدل شد.…
در حالیکه ایران بر یکی از غنیترین سفرههای معدنی منطقه نشسته، سهم این منابع در…
در حالیکه بازارهای مالی ایران همچنان در ۷ آبان با فشارهای سیاسی، شکاف ارزی و…
جدال خریداران و فروشندگان بورسی حکایت از این دارد که گردش پول در بورس زیاد…
افزایش بیسابقه قیمت گوشت و مرغ، تنها نشانهای از یک بحران عمیقتر است بحرانی که…
در جریان تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی کارون، تیم بازرسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران،…