آخرین اخبار

ریسک ها و مزایای بانک سیار سینا

شعبه پرتابل و شعبه سیار بانک سینا، خودروی مجهز به تجهیزات بانکداری الکترونیک شامل کش‌لس و خودپرداز بوده و همچنین در داخل آن یک باجه برای انجام امور بانکی در نظر گرفته شده است تا گامی در زمین گسترش خدمات بانکداری دیجیتال و بهره مندی هموطنان در مناطق محروم از این خدمات تسهیل شود، پیش از این بانک سینا طرح «سخاوت» را با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه در محل اجرایی کرده بود، اما اهداف که پیش بینی شده بود کاملا محقق نشده بود بنابراین این موضوع می تواند برای بانکداری سیار هم اتفاق بیفتد.
سیاست ریاست بنیاد مستضعفان، محرومیت‌زدایی و رفع فقر مطلق در تمام نقاط کشور است و همین موضوع به بانک سینا نیز به عنوان زیرمجموعه این نهاد تسری یافته و بانک سینا نیز اقدامات ارزشمندی در این حوزه داشته است، اما باید توجه داشت که بانک سینا دارای سهامدار حقیقی هم هست و چنین رویکردی ممکن است خیلی برای آنها سودآوری نداشته باشد.
عملکرد بانک نشان می دهد که هرچند بانک سینا از جمله بانک‌هایی بوده است که در بحث پرداخت وام‌ها علی‌الخصوص در مناطق محروم عملکرد خوبی داشته با این حال باید دید که راه اندازی  شعبه سیار بانک سینا می تواند به توسعه خدمات بانکی در مناطق محروم کمک بسزایی کند؟ یا اینکه هزینه آن بیشتر از سودآوری خواهد بود. در واقع این طرح برای نخستین بار توسط یک بانک اجرا شده به همین دلیل نمی توان مطمئن بود که می تواند موفقیت آمیز باشد.
مدیران بانک سینا در راستای اجرای برنامه‌ها و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مبنی بر ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و حمایت از مناطق محروم و کم‌برخوردار و همچنین ایجاد توسعه پایدار، خدمات مطلوب و قابل قبولی ارائه داده اند و از آنجایی که این اقدامات منجر به افزایش سپرده گذاری در بانک هم می شود به نوعی همسو با سیاست های سهامداران بانک نیز هست، به همین دلیل پیش بینی می شود که میزان گردش مالی بانک سینا در سال های آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد و درآمد حاصل از آن هم عاید سهامداران شود.
از طرف دیگر مدیران بانک سینا در پرداخت تسهیلات خرد با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، همسو با دولت مردمی گام برداشته‌اند و در همین راستا برای تسهیل خدمات شعبه پرتابل بانک نیز ایجاد شده است که یک کیف مجهز به سامانه بانکداری متمرکز بانک است و امکان ارائه خدمات بانکی و صدور کارت در محل مشتریان را دارد.
به همین دلیل در کنار شعب سیار بانک سینا می توان در شهرک های صنعتی و همچنین محدوده های صنعتی اطراف شهرها به مشتریان بانک خدمات ویژه ای ارائه دهد تا از این طریق از یکطرف  مشتریان بیشتری در بانک جذب شوند و از سوی دیگر  به وفاداری و روابط متقابل مشتریان کمک کند تا از این طریق در راستای ارتقای خدمات بانک اقدام شود.
مدیران و کارکنان بانک سینا همواره در تلاش بوده اند تا با استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه بانکداری به‌منظور اجرای بانکداری اسلامی و نیز با توجه به سنت نیکوی قرض‌الحسنه، گامی بزرگ در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بردارند.
البته این طرح مزایای زیادی هم دارد زیرا بانک سیار سینا می تواند با وجود این دستگاه ها در شرایط خاص و بحرانی مانند سیل و زلزله در صورتی که مردم نیاز به پول داشته باشند سرویسهای خدماتی خود را عملیاتی و خدمات لازم را به عموم مردم ارائه دهد و رضایتمندی بیشتر مشتریان بانکی را کسب کند و حتی می توانند به راحتی با جا به جایی دستگاه های خود در سطح شهر امکان جذب حداکثری مشتریان را برای خود فراهم آورد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای احداث شعبه های جدید در اقصی نقاط سطح شهر و کشور را نخواهند داشت.
 به عبارت دیگر در حال حاضر صنعت بانکداری نیازمند به روز رسانی اطلاعات خود درباره نیاز مشتریان است به همین دلیل ارائه خدمات بانکی در محل، ضمن اینکه عواید زیادی برای جامعه دارد و می تواند مانع از آلودگی هوا ناشی از تردد خودرو در کلان شهرها شود از مهاجرت کارآفرینان و … در مناطق روستایی و کم برخوردار هم جلوگیری می کند.
به همین دلیل تنها نمی توان به عنوان یک اقدام اقتصادی برای بانک به این طرح نگاه کرد، چراکه مزیت های اجتماعی مختلفی هم به همراه دارد.
 

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

12 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago