به گزارش سرمایه فردا، علیرضا نیک آئین در مورد وضعیت عرضه روغن موتور اظهار داشت: متأسفانه روغن موتور تقلبی بلا و آفت جان مکانیک و مالک خودرو شده و تبدیل به یک اپیدمی شده است زیرا با یک روغن یا واسکازین تقلبی صدمه مالی زیادی به مالک خودرو و مکانیک وارد میشود.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران افزود: قیمت روغن موتور خارجی بالا رفته و این فاصله قیمتی باعث شده سودجویان از این وضعیت سوءاستفاده کنند، به شکلی که متأسفانه عرضه روغن موتورهای تقلبی روز به روز گسترش پیدا میکند و زیادتر میشود و سرمایه و هزینهای که برای تعمیر خودرو انجام میشود همه با یک روغن موتور تقلبی بر باد میرود.
وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن قیمت روغن موتور خارجی، کارگاههای زیر پلهای در اطراف تهران روغن موتور تقلبی را درون قوطیهای مشابه خارجی میریزند؛ در واقع بسیاری از افراد سودجو روغنهای استفاده شده و یا تقلبی را با ظرافت بالا وارد قوطیهای برندهای معتبر میکنند. قوطیها به قدری حرفهای مشابه قوطی خارجی تولید میشود که تشخیص تقلبی بودن آن سخت است.
این مقام صنفی تاکید کرد: با ابزارهای چاپی که موجود است و بسته بندی که انجام میدهند برای خود تعمیرکار هم متأسفانه تشخیص روغن موتور تقلبی سخت شده است.
نیک آئین تصریح کرد: برخی از این کارگاهها توسط نیروی انتظامی شناسایی و مهر و موم شده اند اما هنوز جلوی این کار گرفته نشده و روغنهای تقلبی در حال عرضه در بازار هستند و خواهش ما از مسئولان این است که به سرعت جلوی این عرضهها را بگیرند.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه بازرسی اتاق اصناف اوضاع را بررسی میکند اما وسعت کار بسیار زیاد است، افزود: در سطح شهر تهران ۵.۵ میلیون خودرو با شماره پلاک تهران در حال تردد است و تصور کنید چه حجمی روغن موتور و قطعه تقلبی عرضه میشود.
وی گفت: به مردم توصیه میکنیم که حتماً از مراکزی که دارای مجوز و جواز کسب هستند روغن موتور را تهیه کنند؛ روغن موتورهای باکیفیت داخلی داریم و بهتر است مردم این روغنها را بخرند./مهر
کاهش قیمت نفت و تغییرات اساسی در سیاستهای تجاری جهانی، تاثیرات جدی بر بازار ارز…
به اعتقاد کارشناسان،واگذاری زمین، یکی از مؤثرترین ابزارهای سیاستگذاری مسکن است که میتواند تأثیر انتظارات…
در حال حاضر قیمت برخی خودروهای کارکرده خارجی در بازار ایران سه برابر قیمت مدل…
شهید محمدنیا به ضرورت توجه ویژه به تحولات سیاسی و مذاکرات در شرایط فعلی بازار…
نسل سوم توسعهٔ مدیریت نگرشی نوین و اثربخش است که مدیران را به تعامل بیشتر…
رضا حیدرینژاد در بررسی استراتژیهای مدیریتی، رفتار مدیران شیرگونه و عنکبوتی را با یکدیگر مقایسه…